Pensionärsdans.

Eftersom vi pensionärer trots att som i mitt fall ha betalt in skatt/pension i snart 50 år får en väldigt ynklig skärv att leva och roa oss på, Vad som vi förväntas roa oss av och som plånboken tillåter är boule, dragspelsmusik, provsmakning på ICA samt pensionärsdans. För att undvika detta så provar jag på diverse andra yrken, naturligtvis sådana jobb som anstår en friherre. Jag har dom senaste dagarna provat på plåtslageriyrket, naturligtvis som lärling och hantlangare vid takläggning (dubbelfalsad plåt) intressant och nödvändigt för att slippa lära mig dansa.
 
Annars så har jag hittat en bra Finsk instruktionsfilm för att lära sig discodans. Klicka in och lär.
http://www.youtube.com/watch?v=etWL9KSgu1M
 
Nu bär det av till Falun och Sveriges Radio för att delta i nåt slags program som jag har halvtaskig koll på. Jag ber att få återkomma i ämnet.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0