En jämförelse

 

Det största bekymret med min sivagn för att jag ska få ett maskinkort i C klassen vilket avser maskiner fram till sista december 1979 är kåpan som jag modifierat så att den ska se rätt ut.

 

Nedanstående text är hämtat från reglementet

Kåpan : Måste vara av typ och modell som används inom tidsperioden för klassen. Den ska täcka över sidovagnshjulet och framför plattformen

Så hår ser kåpan ut på min.         Klicka på bilderna      Så här ser kåpan ut på en LCR 1978
                                                      
 
I den här klassen (D) anses min passa in en så kallad långskorpa från 1988
 
I mina och nästan allas ögon så är skillnaden på dom övre bilderna försumbar medans det är betydligt större skillnad mot den nedre bilden på en maskin där motorn är placerad bakom föraren och själva huvudramen ligger på sidan av föraren med triangellänkar ut till hjulen och navstyrning. Att sen motorn innehåller nästan dubbelt så mycket hästar gör ju inte skillnaden mindre.
 
Skit samma huvudsaken är ju att jag får köra den till sommaren även om jag tycker att bedömningen av maskinklass känns konstig.
 
Vi hörs / Tomas
 
Dagens ryska ordspråk:
В то время как нечетные машина является машиной
Även en udda maskin är också en maskin
 

Kommentarer
Postat av: BrozzanBrozzan

Hej Tomas
Du måste ha fått fel översättning, så här är det:
Även en udda förare, är också en förare.

2013-03-26 @ 16:43:36
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Bloggarn själv

Jaha Du menar att det ska stå såhär.
Также нечетным водитель водитель

2013-03-26 @ 16:56:13
Postat av: Ljung

Ja ä inte bitter...

2013-03-26 @ 21:43:17
Postat av: Ludde

Ditt senaste inlägg känns lite som: Fem myror är fler än fyra elefanter. När Brasse tar fram Lattjolajbanlådan och ett djur skall bort. Nu verkar det som att Maskinansvarig har en fiffigare lösning.

2013-03-26 @ 22:22:16
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Frun

Är benägen att hålla med dig ja du läste rätt :) men skillnaden kanske ligger i betraktarens ögon och det gäller att inte få Tony Rickardssons syndromet. Kör då det ryker !!

2013-03-27 @ 19:00:34
Postat av: Frun

Kör så det ryker menade jag ;)

2013-03-27 @ 19:01:34
Postat av: Herr T

Ja ska han köra så det ryker får han nog köra på olje blandat en triangel bak kanske blir bra

2013-03-27 @ 19:05:24
Postat av: Lazon

I natt hade jag en mardröm som knappast var en sanndröm. Jag drömde att herr T hade nåt positivt att tillföra. Men som sagt jag drömmer vidare.
/Tomas

2013-03-27 @ 23:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0