Människans uppkomst

När jag i morse satt och nyhetskollade på televisionsapparaten med en kopp rykande starkt och nykokt kaffe för att sätta snurr på mina inälvor så fick jag en smärre chock.

 

En forskare säger att vårt ursprunget till människans mage finns 520 millioner år tillbaka i tiden och hör och häpna det är innehållet i en mask som bevisar detta .

 

Denna text lånad från Uppsala universitet.  – "Det betyder att utsprunget till människans mage ligger längre tillbaka i tiden än man trott, troligen cirka 500 miljoner år, säger Ralf Janssen, postdok i professor Graham Budds forskargrupp i paleobiologi vid Uppsala universitet" 

 

En könslös varelse utan hjärna, ungefär som vår statsminister, ja likheten är slående och den engelska beteckningen av mask gruppen är "Penis Worms" medans jag med min mer puritanska fostran föredrar det latinska namnet Priapulus-masken som finns talrikt i Gullmarsfjorden.

Så ser allas vårt ursprung ut  Priapulus-masken.

.
 
Ja tanken svindlar.  Då kan vi bränna alla skapelseberättelser från såväl bibeln och koranan och sitta och ångra alla krig och allt förtryck som dom olika religioner skapat. Undrar just vad den mustachprydde Tysken som drog igång ett stort krig hade tänkt om han fått reda på att hans arier härstammade från en mask.
 
 
Plötsligt förstår jag varför mitt morgonkaffe sätter igång magen, det beror väl på att Priapulus masken inte vant sig vid kaffe efter 500 millioner år.
 
 
Jag tror jag går till isgaraget och försöker färdigställa sivagnen istället för att fundera på Priapulus-reinfelt maskar det känns mera samtida.
 
 
Vi hörs /Tomas
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Brozzan

Nu förstår jag vad det maskliknande bihanget blindtarmen kommer ifrån.

2013-03-07 @ 13:38:00
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0