Resa med fortsatt djurtema.

Den lättare bloggtorka som varit beror i huvudsak på att jag och gammelpolaren Jörgen har varit på pojkresa till Sävedalen som är en ort som ligger vägg i vägg med staden som är ett stort gruppboende för efterblivna fiskare (Göteborg). En resa helt utan motortema vilket gör allt så svårbloggat.
Vi hälsade eller halsade på en annan gammelpolare som kallas LillPeter där det bjöds på trivsam föplägnad med tillhörande rusdrycker fast vi låtsades som att vi inmundigade allt flytande enbart för smakens skull.
Här skall inmundigas en finare herrmiddag
 
Djurtema var det ja. Peter är rektor på nåt slags naturbruksgymnasium så vi fick en guidad tur runt området. 
 
En praktfull ARA försöker lära mig sjunga och tala Göteborgska
 
En kul rundvandring blev det. När jag var liten jobbade jag en del somrar på min morbrors bondgård och jag jobbade 1 månad på en kompis bondgård 1965 då jag var arbetslös för första och enda gången i mitt liv.
Vad man kan konstatera är att kossorna har blivit så mycket större dom har blivit i snitt en halvmeter längre än på 70 talet och självklart mycket tyngre att dom sen trycker ur sig 9000 liter mjölk om året är ju helt ofattbart.
 
En mindre men gulligare variant med bara en spene som det inte kommer 9000 liter ur
 
Det kändes gött att få dra i sig lite frisk metangasluktande lantluft och få titta till dom som gör att vi blir mätta.
Lantluften suger och våra magar och strupar suktade efter näring, men vad skulle vi käka på lördagen?
Vi slog våra kloka grånade hjässor ihop och försöte tänka. 
Då plöstligt står vi öga mot öga mot ett gäng inspirationsobjekt och eftersom vi är köttätare utan moraliska skrupler så fick det bli en stek på fläskkarré.
Våra matinspiratörer.
 
Nu får det vara nog för ett tag med det naturnära livet. Kl 6 i morse bar det av via tåg och buss för att hämta ännu en vinterbil som hade budats in till ett facilt pris på tradera i ett lätt förvirrat tillstånd, jag måste nog hänga på ett rödtjutslås på datorn. Eftersom bilen hämtades i Norrtälje så blev det lämpligt att passera Lelles på hemvägen och köpa på sig diverse packningar och annat till sivagnen så den kan bli komplett.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Grattis till dina animaliska fortbildningar, det kanske blir höns- och kaninodlingar på kolonilotten nu.

2013-03-11 @ 16:31:27
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Frun

Nä en ko ska det vaa :)

2013-03-11 @ 19:59:39
Postat av: Fleetwood

Finns det datorer med alkolås? I såfall lägger jag i köpkorgen.

Själv handlade ja en 350kg kallsåg som jag varken har plats eller användning för. Dessutom lär den kräva en del handpåläggning, ifall den inte rostar bort inna dess.

2013-03-11 @ 20:53:39
Postat av: Jörgen

Tur att det finns folk som så poetiskt kan göra en resumé av en sådan helg. Mina hjärnceller var inte så samarbetsvilliga dan etter. Vill bara komplettera med att det blev gubbdans på nattkröken och mysteriet med de försvunna byxorna på morgonkvisten.

2013-03-13 @ 22:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0