God Old England

I dag tog jag och frugan en svängom på tegelstenen och huvudmålet för dagen var träffen för Anglofilerna "God old England" som avhölls vid Stabergs herrgård utanför Falun.
Trefligt värre, man möts av en Bobby som dirigerar trafiken, bara en sån sak.  
Här förättar lagens väktare lottdragning med lagom bister uppsyn
 
Det var betydligt fler bilar än motorcyklar men allt gick i sann Engelsk anda med Fish and chips och hela köret.
Göte Nordins JAP 61a och Roffe Granlunds BSA -47 samt hans Molnar Manx  därbakom
En tjusig Velocette Clubman
 
En Rolls Royce som färgmässigt skulle matcha min sivagn
 
En Singer 1954. Inte symaskinen eller författaren med det kanske framgår.
 
En häftig upplevelse var att få se och höra en Rolls Royce V12 med raka pipor startas.
Denna mäktiga 700hk som setat i en stridsvagn har idag som uppgift att driva en pennvässare
 
Klicka på länken så får ni höra och se den startas. 
Regi:            Jag själv
Foto;            Jag själv
Dramaturg;   Jag själv 
Skådis;        En gammal hippie med bredtandad kam i bakfickan 
Mskinist       Samma gamla hippie.
 
Vi hörs /T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0