På torsdag drar vi.

 Jahapp det börjar dra ihop sig till ett nytt stolleprov.
Det blir isgaragets pensionärsklubb som drar iväg till ölhävarnas, korvätarnas, scnitzlarnas rike. Jag tror att vi skall ta det gamla hertigdömet Mecklenburg i besittning.
Det blir två minus 70  ( Svante och Wärner) och en plus 60 (undertecknad) gubbe som äntrar sina Tyska långmilare för att lägga till ytterligare ett klassisk MC evenemang till våra CV.
Gräsbanetävlingen på Bergring i byhålan Teterow som brukar dra ca 30 000 pers är det som lockar oss till diverse campingövningar i den Germanska myllan.
 
Resan startas från isgaraget på torsdag i 10 snåret med en första övernattning i Värnamo. Dag 2 drar vi via Helsinborg-Helsingör genom rödepölesernas kungadöme till Gedser och färja till Rostock sen återstår bara 55 km till banan.
Vi vänder hemåt på måndag med övernattning i Värnamo för att på tisdag via Husqvarna museet trampa Hedemora mylla på tisdag kväll.
 
Det riktigt börjar dra i äventyrstarmen nu. Och det är risk för dålig uppdatering eftersom jag av nån anledning anser mig smartare än en telefon och därför inte har skaffat en sån.
 
Vi hörs/Tomas 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Får väl se om jag är smart nog att
hjälpa bror min med min nya smarta telefon, annars får vi väl haffa någon tonåring och hota med att vi är hårda Bikers. Tyvärr så är problemlösaren No.1 Wärner inte till så mycket hjälp i den branchen.

2013-05-14 @ 23:26:54
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Herr T

Werner har ju en riktig hiigh tääck telefon till och med krypterad telefonbok

2013-05-15 @ 19:19:53
Postat av: Edstugaanders

Försök att campa på en avskild plats, inte mitt på, leta gärna upp några stockar och stora stenar att lägga runt tälten utifall någon campinggäst får för sig att köra runt mitt i natten... Men det är roligt att se tävlingen, kör försiktigt.

2013-05-15 @ 21:29:31
Postat av: Bloggarn själv

Tack för tipsen Anders. Det blir att sova med hjälmen på.

2013-05-16 @ 07:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0