Änglavinge del 2

Äntligen en sån där härligt muggigt ruggig regndag som inbjuder till garagevistelse utan att ha dåligt samvete, och som grädde på moset nu när jag är friherre så slipper jag vara ute och jobba i skiten.
Jag skulle visserligen ha städat ur och piffat till Gudruns Nissan som skall avyttras på fredag men det hinns nog med. 
Lite kreativt pyssel med Änglavingen fick bli min sysselsättning under dagen och en bit in på kvällskvisten..
Bygget börjar ta form.
 
Jag börjar så smått få en uppfattning om hur den kommer att bli men det blir säkert en massa omtag och annorlunda tänk under resans gång.
Det blir alltså tankväxel eller ska jag kalla det rattväxel?
Självklart så ska jag fixa till en annan växelspaksknopp.
Växellänkaget från andra sidan
 
Egentligen så känns det lite sjukt att jag modärniserar en 49ans Husqvarna med en ny motor samtidigt som jag omodärniserar från fotväxel till rattväxel på den nya motorn, men det är ju det som känns så förbannat kreativt och kul att bryta mönstret.
Äntligen har den kommit. Den Rosa silvertejpen som känns som reservdel till Miss Piggy.
 
Vi hörs /Tomas
 
   
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0