Änglavingen.

Mitt nuvarande hopkoksprojekt har jag valt att kalla " Änglavingen".
Eftersom jag skiter i vad som anses vara rätt eller coolt, töntigt eller inne, original eller helgerån, kardan eller kedja, japanskt eller europa/amerikanskt så går jag som vanligt min egen väg. Den som inte vill göra det kan snabbt irra bort sig i träsket i vad som anses vara korrekt och har snabbt tappat sin egenart.
Att jag valt att kalla bygget Änglavingen beror på att jag hittade en tank med den något udda Husqvarna tankdesignen som förekom på 98 cc modellen 1940 och möjligen förekom åren ikring 1940.
Så här ser Änglavingetanken ut som jag hittade på tradera för ett år sedan   
Jag gillar den här loggan och den kommer att finnas med på den färdiga produkten, dessutom har tanken lite smäckrare former än originalet till 1949 ramen som jag ska bygga vidare på.
Eftersom jag är klar med övriga byggen och renoveringar, ja jag väntar på kopplingsdelar till trialhojen som ska skickas från Österrike och lite petjobb med stretarna till sivagnen som inte behöver stå klar innan april 2014 så kan jag nu släppa loss mitt skapande. Det verkar inte bli nån Hedemorakonst i år så jag behöver inte heller lägga nåt krut på att skapa nåt verk dit heller.
Detta är början till vad som ska bli min Boardtrack inspirerade knarr. Motor KinaHonda 150cc 2011 övrigt Husqvarna  ram 1949 och tank 1940.
 
Vi får se var det slutar i. Det kommer att bli en salig blandning av gammalt och nytt men i mina ögon är det helheten som räknas.
Jag har idag fått till motorfästen så allt sitter där det ska. 
Det ska väl skulpteras lite till på plåtarna men det är en god början. 
 
Vi hade filmkväll igår kväll i Isgaragets egen biosalong " Vinterpalatset" Filmen som visades var för omväxlings skull inte en MC film. Det var garagets egen filmkännare Nils Peter Ludde Lundin som hade rekommenderat denna grymt bra Franska film.Se den den är den bästa och roligaste jag sett på år och dar.
En oväntad  vänskap. är titeln
 
Vi hörs/ Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stabilt bakre motorfäste, kunde kanske lättas och göras luftigare. Men smaken é som baken - fyllig.

2013-10-20 @ 12:07:17
Postat av: Bloggarn själv.

Det kommer att snyggas till som framgick av bildtexten, men att lätta aluminium är bara av kosmetiskt värde. Jag har räknat med att kunna gömma CDI box spänningsregulator och tändspole därinnanför.

2013-10-20 @ 14:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0