En bra dag med Hedemora TT (TrialTokar)

Jag har ju en tid trilskats lite med min SWM trialhoj. Visst den har ju startats en gång för att snabbt stängas och en snabb hämtning av kameran vidtogs för förevigandet.
Men idag så blev det provkörning i terräng!
Det här att köra trial är svårt speciellt som det var 59år sedan jag deltog i moppetrial senast och den gången slutade med en olycka som var nära att släcka mitt liv. Det gick till så här. Jag deltog i av SMK Hedemora arrangerade mopedtrial och allt gick på skit, jag var en ytterst medioker förare och hamnade i bottenträsket av tävlingen. När jag efter tävlingen begav mig hemåt efter riks 12an på min trimmade Cresent under vänstertrafikens dagar så vandrade mina tankar iväg och jag kom på efter Matsbokurvan att jag skulle svänga av till Tallåkern. Pang bom krasch jag drar rakt in i sidan på en folka som är på väg om mig och far i backen med skrubbsår över hela kroppen, en intryckt dörr på folkan och en moppe som var svår att rikta samt en illa sargad kropp som med ungdomlogt läkkött växte ihop till en reslig människa.
En något skitnödig hållning kanske men i skogen är vi.
Alltså det känns lika knepigt efter 59 år trots att hojen är en 83a men jag blev ordentlig svettig och tror att det här är en trevligare gympa för mig än att flåsa inomhus med en massa icke motorintresserade.
En som är en fena på detta är Peter Lundgren 
Med mera träning så tror jag det blir allt roligare ju mer vi håller på. Det finns inga strikta regler bland Hedemora TrialTokar utan här lattjar vi med det vi har och trivs.
Nu till nästa kul grej som hände idag. Jag fick ett telefonsamtal ända från Mora! Det var en gammal lumparpolare Bertil Sparr från Våmhus som jag inte träffat sedan 1974 telefonerade mig och vi snackade en lång stund det kändes nästan som igår, kul värre eftersom han verkade komma ihåg saker om mig bättre än mig själv som jag borde minnas.
Nästa kul grej är ju att Sverige spöade joddlarna och nu är ett steg närmare VM. Säga vad man vill men Zlatan finns alltid med som en avgörande man (Tack Sverige för våra invandrare) och självklart så finns Kim Källström
Kim i nya landslagsdressen
 
 
med sina Hedemoragener med som den som serverar.
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Svante

Har man Hedemoragener borde man väl ägna sig åt någon motoriserad tvåhjulsport, hellre än såna där upphaussade fotbollstävlingar.

2013-10-12 @ 15:53:06
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Frun

Vi är mera vidsynta i Hedemora än i Säter och kan se att det finns flera idrotter som man kan tycka om Svante ;)

2013-10-12 @ 21:49:53
Postat av: Svante

OK då, det går väl bra med omotoriserad tvåhjulsport.

2013-10-12 @ 23:22:26
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0