Utsikt från en bro skänker perspektiv. Samt lite Carpe Diem

Ja dessa förtjusande textrader från den gamle stöten Karl Gerhard kom väl till pass i går när fru Gudrun dottern Johanna och jag betvingade den i en idrottslig utmaning.
Här är självaste nya bron i Motala, bron som har officiell invigning onsdag 9 oktober
 
Eftersom jag vägrar att ligga i kölvattnet på vår käre Kung Karl Gustaf så ville jag naturligtvis testa bron innan han beträder den vid invigningen den 9e oktober. Ja egentligen så var det familjens löparess Gudrun som först nappade på idén och ville passa på att springa halvmaran 21 km som startade i Skänninge så jag och Johanna hängde på med för oss den lämpligare 5 km slingan som gick runt Motalaviken och över bron.
Så här frimodiga ser vi ut några timmar före start.
Det gick över förväntan bra och jag kan avslöja att jag faktiskt har tränat en del dom sista månaderna, jobbigast hade Gudrun som vid ca 10 km fick rejäla smärtor i ett knä som gjorde att hon tvingades promenera ganska mycket men så är det i idrottens hårda värld.
Lagom rödmosig med medaljen runt halsen efter målgång
Mannen med nummer 2590 bar för första gången i sitt liv en nummerlapp vid 94 års ålder och fullföljde 5 km med värdighet, så vill jag oxå göra när jag blir stor.
 
Carpe Diem
Det är ju som bekant latin och betyder fånga dagen.
Ja idag var det en sån där alldeles strålande höstdag som började med att jag knata iväg till garaget för diverse skruvning, då jag plötsligt drabbades av funderingar och tänkte varför står jag i ett mörkt garage en sån här underbar dag? 
Fånga Dagen tänkte jag och drog genast iväg till mitt andra garage och rullade ut min BMW tegelsten, det är nog bäst att passa på eftersom den står där startklar med kläderna på armlängds avstånd.
Det blev en fröjdefull tur på små slingrande asfaltsvägar till Hofors och ett fikabesök hos Kalevi och Lena.
Kalevi förklarade för mig hur flödesmätning av topplock funkar och hur han bär sig åt för att plocka ut extra effekt ur redan vassa motorer. Naturligtvis så blev det ett studiebesök i hans trimverkstad som avslutning.
Kalevis tolkning av "Citronträd och motorolja"
 
Jag friskade sen på med ca 45 km grusvägsåkning via Korså bruk och Karlsbyheden som bjöd på riktigt fina grusvägar som inte var sämre än asfalt, för att avsluta med 60 km rask asfaltskörning hem det blev totalt 150km skön hösttuoring idag. 
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Va hurtiga ni är. Själv nöjer jag mig med lite badminton. Du såg väl att det blir en Trialtur på Onsdag? Nu är vi Ludde, Peter, Sune, Svante och du.

2013-10-07 @ 21:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0