En bra lördag.

Jag måste påstå att det har varit en trivsam lördag.
Min lillpöjk Rasmus som har sin första lumparpermis och jag tog oss en liten övningskörningstur till skrotmarknaden på lugnet i Falun i morse.
Gossen gör nåt så unikt som lumpen vilket min generation gjorde allt för att slippa.
OBS det är jag som är civil
 
DAK marknaden slog rekord med såväl säljare som besökare detta år.
Morgondiset lättar över Lugnet
 
Det kan bli drygt åt en stackars friherres skalle att ta in allt och hitta rätt bland denna mängd av prylar. Det kom åtskilliga bussar med marknadsbesökare och många bussar från Finland.
En ball lastbil med samma födelseår som mig och ungefär lika kanststött
Det har väl aldrig hänt att jag gått tomhänt från en sån marknad och den här gången blev det inget undantag.
 
En sprillans ny trialhjälm och en nostalgisk Castrolkepa med celluloid skärm.
 
Det blev ett par beg crossstövlar också som tillhört kungen av Gotland Mats Nilsson allt till synnerligen facila priser.
 
Väl hemma blev det till att skölja av sig resdammet för att dra vidare på en lunchtillställning ordnad av MCHK västerbergslagen som tack för att jag med flera hjälpte till vid TT träffen.
 
Åter hem för diverse sent födelsedagsfirande med god hembakad jordgubbstårta.
Jag började sen kolla in speedway på TV men när jag inte sett en omkörning efter startböjen på 8 heat så drog jag ut på kulturaftonen i Hedemora.
Ungdomarna i Indiansommar svänger med skön reggaetakt
 
Det är en häftig tillställning där allehanda kutur arr äger rum i staden. Man kan vandra runt och det händer nåt sköj överallt med konstutställningar, fotoutställningar, bluesjam, rock, medltidsdag i gammelgården, kyrktornsuppklättring i trappor på insidan med vidunderlig nattutsikt och glada lyckliga Hedemorabor överallt.
 
Som sagt en trivsam lördag har det vart.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0