I en annan del av Köping.

Köping är en köping som jag aldrig tidigare besökt, jag har alltid passerat Köping på väg till någon annanstans och möjligen stannat för tankning eller en fika i direkt anslutning till genomfartsleden. En gång i tiden så fanns för oss Hedemorafolk det närmaste Ikeavaruhuset i Köping som jag möjligen kan ha besökt på 70 talet men sånär lyckats förträngt. Men i morse flög fan i mig och jag beslutade mig för att ta en MC tur till nämnda köping och kolla in skrotmarknaden på plats.
Utanför Köpings bilmuseum fanns denna småtrevliga miljö.
Eftersom jag bestämt mig för att mitt fordonsintresse av det mer nöjaktiga slaget skall begränsas av max 3 hjuliga fordon så hoppade jag över bilmuseet och inriktade mig på skrotmarknaden istället.
Jag har övertagit/köpt ett ganska långt gånget renoveringsobjekt fån en av isgaragets hängöraonds 86 årige Sune som inte har orken riktigt att färdigställa den här hojen. Ett kedjeskydd var målet för dagen. 
Sunes före detta REX roadmaster 200cc 1950 inne i slutfasen.
 
Måste tyvärr säga att det var en ganska ödslig marknad som det var ett under att jag över huvud taget hittade. 
Det kändes lite trött fisk av hela tillställningen
Lasse hade en gigantisk jättekanna med stake från en stjärnmotor till salu
 
Det blev i alla fall en uppfriskande MC tur vilket aldrig är fy skam. Men nästa vecka kommer det lite trevligheter att berätta om.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Nej men va trevligt!! Det går alltså att komma över fräna prylar utan en massa rödtjut och tradera.

2014-04-13 @ 19:31:40
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0