Så var då en Småländsk Elmiapåsk genomförd.

Ja en fullmatad helg med en massa motorinslag har det varit. Som omväxling till evenemangen jag brukar besöka så var det bilar i stor majoritet på mässan. Men det fanns bilar för alla smakriktningar.
En avdelning kallades gatbilar och där fanns fruktansvärt påkostade maskiner. Publiken där var lite fräckt ungdomlig med reklammössor för giftiga sportdrycker och en del pinuppor.
Avdelningen för gatbilar verkade dyr.Slalomfreestylaren Jon Olssons värsting 
 
 
Sen fanns det en avdelning för Rally och Racingbilar och där fanns nån enstaka pinuppa. Klädseln var något mer racingbetonad med teamjackor och oljebolagskepor. Bland Petter Solbergar och liknande människor.
Även en del nostalgiracerbilar fanns där Ronnie Pettersons första F3 en Techno från Italia 
Mycket crom och guld var det på den här tyskens Golf. Jag vill inte byta efternamn med honom
Gemensamt för dom 2 bilmontrarna var att man av någon anledning visade upp lättklädda damer, men det var väl varmt så det förslog.
Påskkärringar utan kvast och kaffepanna. Hör tydligen påsken till i Sveriges Jerusalem 
Inte utan att det känns lite väl gammeldags försöka sälja bilar med hjälp av pinuppor.
 
Pinupfritt var det istället i veteranfordonshallen och stilen på utställare och besökare var betydligt mer vardaglig och jordnära på det stället. Många vackra gammelfordon och uppbyggda miljöer fanns att beskåda.
En härlig blandning av gammelfordon fanns i Nostalgihallen
 
I customhallen var det också pinuppfritt, det kanske beror på att veteran och customfolket innehar en mer gentlemannamässig attityd än dom vulgära gat och rally människorna. Däremot så sticker väl besökarna och utställarna ut på ett annat sätt. Det finns en hel del med det gamla raggarstuket ( brylkräm och myggjagare) som framförallt gillar jänkare. Sen har vi Hot Rod folket där en mer Rockabilly utstyrsel med matchande tatueringar syns. HD människorna gillar den mer sunkiga stilen med skägg och hästsvans. Men vad gör väl det alla tycks ha hittat sin nisch och uttryck som man gillar bäst.
 En välutrustad Volvo fick inte komma in
 
 det var ju nån slags skönhetstävling också och min änglavinge hamnade i nån klass som kallas Race MC jag har ju trots allt nån slags tävlingsnummer på den. Som förvänatat så hade min minimalistiska skapelse inte någon chans i dom sammanhangen.
 Swecoposite segrade i min klass      Men jag åker nog helst på min Änglavinge 
                     
 Jag kan trösta mig med att jag kan bygga 100 Änglavingar för priset av 1 Swecomposite. Nu har jag fått glänsa både här och där med min Änglavinge så nu måste den testas i skarpt läge på nån grusväg i skogarna. 
 
 Helgen avslutades storstilat med en jättetanks, ett par driftingbilar, en kille som balanserade på MC och ett par galna Norrlänningar som jättehoppade med sina snöskotrar. Klicka på rullen och kolla. 
http://youtu.be/ff619gttc38
 
Förresten glöm nu inte att köpa senaste Allt om MC som finns att köpa den här veckan. Det finns ett bra reportage från vårt kära isgarage i det numret.
Delar av Isgaragegänget
Fotat från Allt om MC. Köp den
 
Vi hörs/Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0