Lite småmys.

Se på fan.
I måndags lyfte jag av cylindern och plockade bort kannan på min kinapåhängare eftersom jag befarade ett kolvnyp. Mycket rikigt mina farhågor besannades och jag tror orsaken var åt h-vete för hett och äckligt väder i kombination med för mycket fipplande på högvarvsmunstycket den varvade så det skrek. Eller kanske jag ska ta till dom Svenskaste ursäkterna för allt som inte går som planerat och skylla på nåt av följande: ungdomen, invandringen eller vargen. Njet det var endast min strävan efter en snabbare kinaknarr som låg bakom haveriet.
Skuren kanna
Skuren cylinder
Nu blir det roligt. I tisdags kl 21,15 mailade jag till Sandelco speedshop och undrade om det fanns reservdelar. Jorå fick jag till svar och på onsdag 13,15 levererades dom nya grejorna till mig i Hemköps cafeteria i Hedemora. Det kallar jag snabba leveranser. till saken hör ju förstås att Benke som säljer grejerna har en stuga utanför Hedemora och var på väg till Dalarna.
Skitbilligt. 400kr för ny kolv ny cylinder med topp och alla skruvar och packningar. 
 
Snipp snapp nu på kvällningen snyggade jag till portarna lite och skruvade ihop det hela samt provstartade i garaget och den kvittrade vackert.
Finlir. Startborrmaskin, mejsel, startgas, en bahco och en Norrland.
En 17mm Tillotson sköter andningen.
Jag gjorde ett besök i Säterdalen igår kväll på tisdagsträffen. Det var väldigt tunnsått men det kan bero på att det var stickande rök och nedfallande förkolnade tallbarr som höll dom glänsande ekipagen borta.
Kändisen och MC Anglofilen Peter Carlsson dök upp med sin Velocette clubman.
Jag tycker knarren trots att den är frän saknar harmoni i sammansättningen.
En desto mer harmonisk varelse hittade jag i Silvattspark idag.
 
Om en vecka sadlar jag och ett par kompisar våra hojar för en MC tur till Holland, närmare bestämt Eendrum för att kolla på gräsbane VM och heja fram Jonas Kylmikorpi som återigen bestämt sig för att vara Svensk de blir nog kul de.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Är det uppe i Norn den där Benke har stuga?

2014-08-08 @ 14:27:52
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Bloggarn själv.

Japp Ludde. Finngårn, Laverda Kalles gamla ställe.

2014-08-08 @ 15:25:12
Postat av: Ljung

Det är nått fascinerande med vuxna män som trimmar 50cc när de lika gärna skulle kunna köpa 1500cc o få megatusenfalt mer knuff utan besvär. Man lever så länge man leker!

2014-08-08 @ 19:45:08
Postat av: lazon

Ljung. Man kan inte köpa kärlek.

2014-08-08 @ 21:56:21
URL: http://www.albinracing.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0