Lazons julkalender lucka 24

Äntligen framme vid dagen innan Jesu födelse. Eftersom vi Svenskar i huvudsak är Lutheraner så firar vi ju dan innan själva kalaset, medans Katolikerna firar gossens födelse på självaste födelsedagen. När jordens alla övriga religioner firar sitt största helgon har jag ingen aning om och det skiter jag också i.

En till tanke som slår mig är att om vi tar bort flyktingar, judar, araber och afrikaner från julkrubban, blir det bara kvar en åsna, en kossa och ett får. Sug på den brunskjortor
 
Dagen till ära så tycker jag vi klämmer till med Julsångernas julsång som översatts till över 200 språk
Orginaltitel: Stille Nacht, heilige Nacht
Texten är en dikt som skrevs av Josef Mohr 1816.
Musiken skrevs av Franz Xaver Gruber på julafton 1818
Uruppförande i Sankt Nikolauskyrkan i staden Oberndorf på julafton 1818
Svensk text Carl Oscar Mannström
En smäktande vacker Elvis Presley variant av denna schlager. Klicka
 
Snart kommer tomten. Fet och fin på sin REX 200cc 1950
 
 Eller som det Ryska ordspråket säger. Жить хорошо. Я могу, наконец, отпустил Рождество

Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bozzan

Tur man inte är kannibal, är nog lite seg efter alla enduroåren.

2014-12-23 @ 22:47:29
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Brozzan

Eller som vi säger på svenska: da, da

2014-12-23 @ 23:15:47
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde

Hurra!! Lucka 24 och Lazon är i hamn. Bra jobbat och god jul!

2014-12-23 @ 23:42:24
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0