Lazons julkalender lucka 7

En fullmatad dag då jag tillsammans med två otroligt arbetsvilliga herrar (den ene ingenjör och den andra laboratorieutbildad som tyvärr inte får utöva sina yrken i Sverige) kört släpvagn efter släpvagn med flyttlass till en lägenhet i Hedemora tror det blev 10 lass.
Dusch och pusta ut för att sen bege sig till den lokala puben för att avnjuta lite läcker blues av ett par töser från  Tidaholm
Kanske inte julmusik men härligt gung
Vete fan hur kul det skulle vara i Sverige utan färgstark internationell inblandning. Jag tänker så här, efter en fullmatad dag som denna, Jag får hjälp av två sköna killar från Syrien med attt bära en oändlig massa flyttgods och dom tycker inte jag skall bära något trots att jag envisas, jag käkar sen lite snabbmat som tillagas av ett gäng utomordentligt trevliga människor med utländskt ursprung. När jag sen beger mig till  den lokala puben (behöver väl inte tillägga att puben drivs av icke svenskfödda slitvargar)  för att få mig ett par välförtjänta pilsner så serveras jag av trevlig personal som är icke etniska svenskar sånär som den av en bloggdrottnig omskrivne knäcken.  Ja just ja Bluesen är ju även den icke Svensk .
Kolla Östermalms subbans möte med landsorten .Det  är Knäcken hon talar om.
Jag tycker även att den här bortskämda donnan oxå behöver läxas upp en del. Jag är ju som bekant lite känslig mot påhopp av Dalmasar och Hedemorafolk.
 
Vi kämmer väl till med en jultrudelutt eftert detta för att fullborda dagens minnesluka..
Johnny Svängbands Showband bjuder upp till dans runt granen
Ni la väl märke till att Hedemora omnämndes i början av denna Julcombo. Det känns som en återupprättelse jämfört med stockholmsjäntan innan.
 
I dag 2a advent. Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0