Det finns inget dåligt väder, bara dåliga människor

En anings bloggtorka har varit rådande trots hög omgivande fuktighet. Dom större mer filosofiska bloggskrivarna skickar ut en varning om att det nu är färdigbloggat eller att man kommer att dra ner på bloggandet. Men jag tycker att det står var och en fritt av alla som driver en blogg att lägga ner precis så mycket eller så litet skrivande som det behagar eftersom vi inte driver någon sorts komersiell BlondinBella blogg. 
Just därför kan jag när fan jag vill frångå mitt huvudspår att det ska drivas en motor/MC blogg och det står var och en fritt att läsa eller inte läsa det som skrivs. Visserligen så vet man ju inte vad som skrivs innan man läst skiten.
 
Jag har varit på somrig fjällsemester med min käresta. En kortvecka i Lindvallen med en grymt hurtig fru har gjort mina lungor syresatta med fjälluft så det räcker en förmiddag framöver.
En liten bil som rymmer allt.
Vi har fjällvandrat, cyklat mest uppför innan jag bestämde mig för att släpa cykeln i stolliften upp på fjället.
De unga tu efter 4 km motlut  på 850m höjd
Jaja jag fjällvandrade 9 km när jag var uppe på fjället
Jag vill minnas att jag cyklade till brorsans bröllop i Sälens fjällkyrka för precis 40 år sedan.
En skön vecka med värkande kropp och blöta kläder har det varit. Jag väckte en del uppståndelse när jag störtade nerför Downhill backen i präktig Stig Helmer utrustning med ryggsäck och med ganska släta landsvägsdäck på min cykel bland alla coola rätt utrustade människor. Jag drog för övrigt iväg på ett spår som kallades King of the hill en dag och blev snart varse att över alla kärr så var det utlagt spänger ( ja det heter en spång flera spänger) som var ca 25 cm breda. Jaha ska väl inte vara nåt problem tänkte jag eftersom det är hur lätt som helst att balansera på en 10cm bred vägmarkering. Jo pyttsan efter 5 meter så liksom drogs hela ekipaget åt sidan av en osynlig kraft och jag for på näbben ner i det ändlösa träsket och cykeln stod rakt ner med sadeln och bakhjulet över ytan, själv såg jag ut och luktade som bajsmannen från Hultsfred.
En lycklig fjällvandrare
 
Jaha vad ska man säga om en hurtig kortvecka i Sälenfjällen då? Ja det är upplyftande för själen att vistas på kalfjället men hopplöst att cykla däruppe, miljarders av vassa stenar och däremellan myrar som ibland hade alldeles för smala spänger men att vandra går bra om man inte är rädd att blöta fötterna.
Hittade på en storspov på vandring till Hemfjällstugan 
Jag saknade min trialhoj eller kanske man skulle skaffa en sån här för vidare fjällutflykter.
 
Vi hörs/ Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Snygg hoj och hurtig fru.

2014-07-05 @ 21:15:48
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Tommy

Det låter som ni haft trevligt! Men, vad är det för skapelse det sista? Kinamotor med DH-cykelram? Lite för modern för dig.. Änglavinge i 2000-talet!

2014-07-08 @ 12:56:11
Postat av: Bloggarn själv.

Tjena Tommy. Gick resten av resan bra? Jag tror att MOTOPED är nåt Amerikanskt. Finns att köpa ram/gaffel kit för ca 7000 kr. Googla på Motoped så hittar Du både filmer och annat.

2014-07-08 @ 15:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0