Nu räcker det med Säter jag satsar på andningshjälp istället

Det har varit roliga dagar Säter men nu får tokarna klara sig själva tills nästa år.
Wärner ledsagade Isgaragegänget till moppecruisingen
Klart för avfärd från Isgaraget
 Stilarna var många Björne agerade moppeburen korvgubbe
 
Nog om detta. Min Kinapåhängare känns lite orkeslös ibland och har svårt att varva ut eftersom den blöddrar och fyrtaktar i onödan vilket kräver åtgärder. Med en bättre förgasare borde jag kunna avhjälpa andningaproblemen.
Som av en händelse råkar jag ha en låda med en mängd olika förgasare.
 
Valet föll på en Amerrikansk 18mm membramförgasare av märket Tillotson.
En som proffsen kallar det mokup
 
Den behöver kompletteras med en vacumslang från vevhuset samt fixas till gasreglaget och ett luftfilter. Kanske jag ska göra nåt åt ljuddämparen och kannan när jag ändå är i farten, förresten så känns det som att toppen behöver snyggas till oxå.
Vi får se vart det bär och om det gör någon förbättring.
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Verkar vara mindre jobb att hitta en "ny" pålitlig påhängsmotor som att fixa till kinesen.

2014-07-22 @ 08:45:20
Postat av: Bloggarn själv.

Finns det nya pålitliga påhängsmotorer? Nu är jag trots min lathet inte ute efter mindre jobb utan jag vill ha en 50cc kinapåhängare som går som ett spjut. Vi kommer att köra ett entimmes endurancelopp med kinapåhängare den 20 september i Hedemora så målet är att den ska funka hela timmen och vara någotsånär rask.

2014-07-22 @ 09:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0