Sanningen om playwoodbilen

Grym design med Pininfarina som förebild
 
Ja sanningen om denna fantastiska skapelse finns att läsa i följande skrift.
 
Man kan väl slå fast att det unika bilmärket LOW verkligen var en lågt byggd bil och jag vill hävda att den första "lowridern" byggdes i Blyberg av Lars Olof Wallin och inte av någon Mexican i Amerika. När jag träffade min tremänning Göran så berättade han att byggherren forfarande lever och att Lars Olof och Göran brukade fara till Mora och ragga med den. Det var ett problem med första lackningen eftersom det var färg som inte tålde kyla och krackelerade på vintern. Bilen har nu genomgått en helrenovering och togs återigen i bruk 2013 efter besiktning. Göran berättade att ramen förlängdes med balkar som kom från Vibe mast och stegfabrik i Mora.
 
Nu när jag har upprättat så trevliga kontakter i Blyberg så hoppas jag att få återkomma med mer info.
 
Vi hörs  /Tomas

Kommentarer
Postat av: Bloggarn själv.

Ingen vann bilgissartävlingen så jag får väl knapra i mig köttfärslimpan själv

2014-07-26 @ 00:16:56
Postat av: Brozzan

Och jag var den enda utomstående som visste nånting om träbilen, även om jag inte visste i vilken Dalaby den var tillverkad i.
Men behåll din meatlof du.

2014-07-26 @ 00:57:01
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde

Klart frän bil. Själv hade jag inte en aning om var det var för något, så jag gör mig en helt egen köttfärslimpa.

2014-07-26 @ 20:14:48
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0