Traktor, moppe och MC kväll i Säterdalen.

 
Det blev en vådlig färd via allehanda småvägar och cykelvägar till lillebrorskommunen Säter. Visserligen så har Säterentusiasterna lyckats mycket bättre än storebrorskommunen Hedemora med nostalgifordons aktiviteterna så jag fick svälja förtreten och bege mig dit igår kväll. Det är ju väldans trivsamt att bege sig ut på moppe en varm sommarkväll iklädd shorts så jag kan exponera mina engelska ben fullt ut. Själv körde jag kinesisk påhängare medans resesällskpet bestod av Tommy på en packmoppe med en 70cc kinasnurra i samt Wärner på sin med sidvagn monterade 125cc skoter.
Traktorer moppar och MC var temat för kvällen.
En vacker John Deere från 1940 en av Hans Örjas 30 traktorer
Coolt moppebygge. Kanske går fortare än 30km/h
Snyggt renoverad. För tankarna till nån 50-tals bil 
 
Det var allt för tillfället. Nu ser vi fram mot nostalgidagarna i Säter som drar igång på torsdag nästa vecka.
Då kan alla motornostalgiker få sig sitt lystmäte kolla länken  http://www.nostalgicclub.se/
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Säter rules!

2014-07-11 @ 19:03:56
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0