Avesta art.

Det finns inte så mycket att skryta om från grannkommunen Avesta utöver att man i Brovallen med halva banan i Västmanland gör doughnuts på grus med spritmotorförsedda damcyklar iförda färgglada pyjamasar
Vackrare entré får man leta efter 
Gamla verket i koppardalen är en makalöst vacker konsthall som jag besökt två gånger tidigare men då i egenskap av hojutställare på MOONbikeshow och att jag enbart kollat andra hojar då.
Idag kom lilla duvan med förslaget att vi skulle åka och kolla årets upplaga av Avesta art.  Avesta art är ett årligen återkommande vernissage sommartid där en del konst finns där hela tiden och en del är nytt för varje säsong.
Jag blev helt hänförd av hur vackert det var i det gamla verket och hur smakfullt och effektfullt med ljussättning och allt det var. Man tagit tillvara på det vackra i det gamla verket.
Det kändes ibland lite kusligt med allt ljus, ljud och konst i dom dovt belysta lokalerna och det berörde starkt.
Magiskt
Imponerande skuggspel med metallbitar och ljusprojektor.
Skapat av Rashad Alakbarov 
 
 
 
 
Vacker glaskonst
 
Vrid på skallen så blir det rätt
 
Åså lite naket förståss
Vackert men obehagligt kan det kännas ibland men konst ska beröra
 
 
 
Tyvärr så hade jag ingen vettig kamera med mig men en del av stämningen tror jag att kom med.
Missa nu inte detta, det pågår till den 7e september och jag kan garantera att Ni inte går oberörda ut från verket
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0