Det gamla ut och det ännu äldre in.

Eftersom jag har närt en längtan eftar att medelst MC återuppta lite muskelförebyggande åtgärder så tog jag mig i hågen i höstas. Jag har ju tidigare kört Enduro i en ohygglig massa år och tyckt det har varit den roligaste motionsformen av alla i konkurrens med orientering som jag idkat i ännu fler ohyggligt massa år.
Det blev till att skaffa en 1982 års SWM 350cc Jumbo trial MC i höstas som jag gjorde en mindre renovering på och jag borde väl vara nöjd med det. 
Då uppenbarar sig helt plötsligt en mycket udda och i min ögon en drömhoj på blocket.
En NSU 250 4 takt med ursprungsår 1958 somjag inte kunde motstå.
Kanske lite knöligare, tyngre och annerst men den här hojen känns mera jag och den har nu åkt in i garaget.
 
Ut åker min något nyare SWM som förhoppningsvis säljs på nolltid
 
Vidare rapporter från MC motionerandet följer.
/Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lyckoost?

2014-03-22 @ 20:20:32
Postat av: Bloggarn själv.

Sådärja. Nu är SWM hojen såld och får fortsätta sin gärning i Örebrotrakten. / Tomas

2014-03-23 @ 11:47:01
Postat av: Ljung

En fantastiskt vacker morot i ett chassie som för tankarna till en frontsmälld Mumin. Lite tung, lite knölig och en hel del annerst, känns onekligen en del du...

2014-03-23 @ 12:12:41
Postat av: Ludde.

Vacker knarr. Jag gratulerar till ett bra köp.

2014-03-23 @ 18:38:50
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0