Rymdgrisen.

 Ja vad ska man kalla mitt sen ett par dar sedan startade projekt. Den liknar ju i nuläget en något späjsad gris.
Så här kan det bli när man tillhör samlarfolket. Jag hade en gammal glasfiberskärm som följde med mitt sivagnsprojekt som jag drog igång för 2 och ett halvt år sedan. Eftersom jag hittade en lämpligare kaross så blev skärmen över. Nu började tankarna gro, eftersom jag hade fått en liten 24v 250w elmotor av Ljungen med vidhängande  kedja och drev Han hade dessutom haft vänligheten att avyttra nån slags sparkcykel oxå.
Så här ser elmotorn ut en nätt liten rackare
 
Det ska inte bli ett dugg avancerat men det är alltid kul att kunna skapa något annorlunda av skrotet.
Ja ungefär så här ser min rymdgris ut just nu
 
Det återstår inte så förfärligt mycket jobb innan den är helt körbar, och om det här är det slutliga utseendet har jag inte heller nån aning om. Men eftersom våren närmar sig och garagetiden trappas ner lite pö om pö så är det ingen ide att dra igång för vidlyftiga projekt före sommaren
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde.

Najs!

2014-03-03 @ 17:34:07
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0