Strövtåg i hembygden

Janne Vängman.
Jag har som så mycket annat norpat rubriken av ett par dagars strövtåg från den samtida populärmusiken som sökt sina rötter i det gamla.
klicketiklicka in på länken och njut
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_YPqM-MTKCI
Gustav Fröding som plitat ihop texten som Tunhukarna i Mando Diao satt musik till skrev mycket och understundom vackert som passade bra att sätta noter till.
Fröding var Journalist, Författare och Poet. Död 1911 men enligt bilden ser han mest ut som en samtida trummis i proggbandet Arbete och Fritid eller en nutida HD chaufför.
Emellertid så har jag i mitt idoga förträngande av ålderdomen varit ute på lååånga promenader som numer inte stannar vid futtiga 10km utan börjar dra sig mot 11-12 km 3 dar i veckan.
Häftigt att se naturens utveckling på vårkanten, idag såg jag 2 fiskjusar och 2 ormvråkar 4 tofsvipor och jag hörde en lärka slå sin drill i skyn.
En annan fin syn mötte mig efter den gamla grusvägen i Matsbo
En tjusig järnhjulstraktor av märket Fordson
 
I onsdags så kom jag på att jag inte besökt min gamle kompis Stefan W på skitlänge, så jag begav hem till honom medelst bil, trots att tanken var att lufta min SWM trialhoj men det bar sig inte bättre än att en nippel till kopplingsvajern släppte.
 
Det är alltid kul att se vad denna kreative man har hittat på
Han håller på att få till en skitfin raggarbil i sin lika skitfina vedeldade verkstad
Vidare så har han knåpat ihop en intressant Classic racinghoj för F1 klassen. 
En 3 cylndrig BMW 750cc.
Kanske ingen vinnarhoj men en nog så vass hoj som man bara behöver tanka och smörja gasvajern på så rullar den lätt en säsong utan trubbel. Den är till slu på blocket
 
På lördag bär det av till Studenternas i Uppsala för att kolla SM finalen i Isracing och förhoppningsvis och äntligen bevittna ett generationsskifte i svensk Isracing. start kl 15.00 kom i tid
Den nya generationen 16-23 år. än lever isracingen 
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0