Café Racer.

En Honda CBX i caféstuk var synlig på stadens gator i Lördags.
Snyggt med tre crome pipor på vardera sidan
Mycket crom och kärlek nerlagt i den här knarren.
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Svante

Snygg hoj med onödigt många cylindrar

2014-05-13 @ 14:24:43
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde

Fel Svante! CBX Hondan är enbart frän. Ljudet med ett 6 till 1 system är grymt.

2014-05-13 @ 18:47:17
Postat av: bloggarn själv

Det hade sett urfånigt ut med sex pipor på en enstånka. Varför är det då fränt med en pipa på en sexa Ludde? Jag trodde man ville ha många cylindrar för att på ett legitimt sätt få ha många pipor. Nu blev det för krångligt igen. I morrn tar jag trampcykeln.

2014-05-13 @ 19:12:26
URL: http://www.albinracing.blogg
Postat av: Anonym

varför heter det knarr ?

2014-05-13 @ 20:06:39
Postat av: Bloggarn själv.

Knarr? Vet inte men så sa dom större grabbarna hemma på Tallåkern när jag var liten, å Tallåkern låg ju kant i kant med TT banan. Måste ju vara historiskt korrekt i så fall.
Varför heter det hoj?

2014-05-13 @ 20:20:57
Postat av: Ludde

Ljudet Lazon! Ljudet!

2014-05-13 @ 23:40:51
Postat av: grogg

Den där röda fotpinnen verkar ju lite väl högt placerad. För övrigt vet jag inte hur det räknas här men nog ser det ut som ett 6-6 system i mina ögon.

Det som däremot kan verka störande att han inte haft råd med riktiga ekerfälgar. Plus att den ser lite baktung ut med allt chrome.

Lösningen kunde vara att sälja det fina avgassystemet och köpa ett mindre fint och lacka det mattsvart. För pengarna som blir över kan han då köpa eker-nav & alu-fälgar med hög kant och ekra upp dem med blänkande ekrar.

Nå, det enklaste kanske vore att höja motorcykelns bakfjädring, några centimeter.

2014-05-14 @ 23:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0