En sommarvecka som gått.

I lördags hade garagegänget moppeutflykt. Ja moppe o moppe förresten, av 8 deltagande ekipage så var enbart 4 ekipage på 50cc och resten var något storkubikade men ibland så släpper vi på etiketten.
Klart för drabbning eller upp till kamp
En fartfylld road mowie på väg med Lill Nisse i huvudrollen: Hej vad det går.
 https://www.youtube.com/watch?v=tQVJm17T5JU
 
Första stopp var i Davidshyttan där Lambretta och Vespa fantasten Ernst visade oss en del av sina samlingar i den trevliga kvarnen där det fanns skotrar i varje hörn.
Klicka småbilderna från kvarnen i Davidshyttan så växer dom till sig
           
Ernst i berättartagen framför några av sina raringar.
Efter ett kortare stopp med ett tändstiftsbyte vid kvarnen i Nås bar det vidare, på slingrande grusvägar i kulturlandskapet. Nästa stopp blev vid grillplatsen i Dräcke där en finare lunch bestående av grillkorv från Siljanschark avåts.
Snyggt parkerade fordon enligt en väl uttänkt plan.
En småmysig tillställning där motormän umgås i naturen
Det pågick under hela resan en mobil tipspromenad med kluriga frågor som Svante kammade hem segern i, han har gjort en enorm uppryckning sedan senaste tipset där han hade 0 rätt. Han hade gjort sig väl förtjänt av förstpriset som bestod av en tvättlina.
 
Nu på kvällskvisten blev det ett besök på tisdagsträffen i Säterdalen som alltid samlar mycket folk och kul fordon. Jag kunde inte hålla mig så jag släpade med mig änglavingen dit meddelst släpvagn men körde den såväl ner som upp ur dalen. Det blev en lokal TV interjuv och många uppskattande ord, jag gillar ju som bekant beröm och bekräftelse och vågar trots Jante erkänna det oxå.
 
På lördag bär det av till Lesjöfors av alla gudsförgätna ställen där jag ska köra FLAT TRACK med min gamla Albin skoj värre hoppas jag.
Kanske jag kan åstadkomma nåt sån här
Dom är duktiga att hitta på där i Värmland
Start kl 11.00 och valfri entré men snåla nu inte om Du tänkt åka dit.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0