Flattrack i Lesjöfors.

Så har både jag och Herr Albin gjort rundbanedebut. Det hela skedde i lördags på Bandybaronernas plan i Lesjöfors.
Det var som vanligt det inovatia Hjulhalja gänget som låg bakom detta. Alltid rolig och varm stämning är det när dom här värmlänningarna står som värdar.
En skön blandning av 4 hjulingar. Här sätts glädjen före maskinreglementet.
Jag vet inte exakt men ca 35 bilar och ca 15 motorcyklar var på plats och dom var inte direkt stöpta i samma form.
Lesjöfors är ju en håla man vanligtvis bara passerar. där det på ena sidan vägen finns ett järnvägsspår, ett vattendrag och en del industrier där den mest kända tillverkningen består av fjädrar såväl spiral som bladvarianter. På andra sidan vägen dalgången så bor folket i sluttningen eller som man säger här slänten. I övriga värmland så kallas ortsborna för släntfölk. En människa ur släntfölket utbrast att så här möe fölk ha e int vart her på de senesta 40 åren.
Skiftande varianter av tvåhjulingar, inget är fel här. 
HD Flat head en av dom äldsta.
Kan det bli bättre. Min albin, en traktor med en sephyr 6a och en rejsig Studibaker. 
En VW 51a. Bilden med för att glädja Bullman 
Snabbtankning.
Åkmässigt för en tvåhjuling så var det inget vidare eftersom muskelbilarna grävde sönder det bräckliga underlaget illa kvickt, inte ens dom hyfsat duktiga speedwayförarna lyckades köra på uppställ i groparna. 
Men vad gör väl det alla trivdes och med uppskattningsvis 2000 åskådare så visar det sig att sån här lättsam underhållning drar ungefär lika mycket som en SM final i isracing.
 
Jag det vart en njutsam motordag och jag fick tillfälle att studsa runt med herr Albin en stund och träffa mycket folk i depån som delade mitt intresse.
Ett par snuttar av ett par sladdande bilar finns här.
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0