Trial den skitiga gentlemannasporten

Ja den här stillsamma och tystgående MC sporten brukar kallas en Gentlemannasport med rätta. Vi är ju några som börjat treva oss fram bland stubb och sten med föresatsen att inte skita ner dojorna genom att placera dom på moder jord. Hedemora TT är för oss, Hedemora TrialTokar och jag måste påstå att det är en ytterst ämabel typ av idrott. I dag hade vi nån sorts säsongspremiär jag, Ludde och Peter Lundgren. Peter är för övrigt en snajdare på detta och lyckas med sin gamla honda betvinga berg som jag inte kommer uppför till fots en gång.
TrialTokarna fv Tomas Larsson. Peter Lundgren. Peter Ludde Lundin 
Ja riktigt lattjo var det och det skakar förhoppningsvis liv i mina avsomnade enduromuskler, men som vanligt så är det en teknik och balansfråga som jag som talanglös måste nöta på.
Elegant backtagning av Peter Lundgren på Hondan 80 talare
Också Ludde har en elegant backtagarstil motesa tidigt 90 tal
Blåbärsrisbetvingare bloggskrivaren själv NSU max 250 sent 50 tal
 
En gång i tiden på tidigt 60 tal när jag kollade på trial första gången så var förarna i bästa fall klädda i Barbour eller Belstaf oljeställ, man körde i keps och dom hårhudade sket i att bära vantar. Jag minns en Finne som hette Leo Tatti som körde en rödqvarna i hatt och med en cigarill i mungipan det var stil som hette duga det.
Satan så elegant herrn till vänster för sig, en prydnad för en gentlemannasport
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Tackar för en trevlig dag i Karttjärn. Vi provar på onsdag igen.

2014-05-03 @ 18:51:22
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0