Arbete och fritid.

Arbete och fritid kan väl tyckas vara något förmätet för en friherre som egenteligen bara bör ha fritid. Nu är det ju så att jag har en något kostsam fritid eftersom jag ständigt gräver ner mig i tradera och blocket träsket och hittar oemotståndliga objekt som drar lite extra ur plånboken, "plånboken" konstigt ord förresten undrar vem som hittat på det, då tycker jag faktiskt att 08 uttrycket libra passar bättre.
Mitt arbete består just nu främst av att leka plåtslagare vilket är ganska inspirerande och kul eftersom jag under mäster Jans ledning lär mig nåt nytt varje dag.
Titta vad vi åstadkommit. Skivtäckning med fotränna på Stjärnsunds herrgård, elegant värre 
 
Dom senaste dagarna har jag lekt telefånare igen, det var två år sedan sist. Lite ringrostigt var det men det reder ut sig så småningom. En firma i stan som kör en del industriell hightec strax under ångströmnivån kallade på min hjälp. Det var någon där som tyckte att kaoset i telerummet borde åtgärdas så han rev helt sonika ned det som inte verkade behövas vilket resulterade i att dom forfarande analoga faxarnas ledningar försvann.
Ett ormbo att vila ögonen på men det reder sig till slut.
Det var en salig röra av många olika generationers telenät kopplat kors och tvärs där det mesta går att rasera bara man vet vad man gör.  Visste Ni förresten att mitt enmansföretag heter FIXAR LAZON, jag är helt enkelt bemanningsföretag åt mig själv och hyr ut min kropp åt den som behöver den.
 
Sen så var det ju det här med fritid. Jag motionerar genom långa promenader och cykelturer samt en del trialåknaing.
Vi är ett gäng med olika MC bakgrund och ålder på både hojar och vi själva som söker oss ut i naturen.
 
Nu när höstmörkret och regnet kommer svepande in som en våt hund så är det skönt att söka sig till Isgaragets källarvalv för att försöka vara lite metallskapande.
 
Den här påhängarmotorförsedda manicken ska pimpas och förskönas på höstkanten.
 
Jag vet inte vart det slutar men har en grovyxad idé i skallen om hur den skall komma att gestalta sig. Sen ska väl motorn kramas ur på den effekt en i grunden Rysk konstruktion numera tillverkad i Kina kan bjuda.
Klart för blästring sen kan spelet börja
 
Det fanns en gång på 70 talet ett proggband som hette "Arbete och fritid" som spelade seg och suggestiv musik. Jag var på den tiden ordförande i nåt som hette Hedemora musikforum som såg till att förse Hedemoraborna med progressiv musik och vi hade en afton med en seg och flummig konsert med nämnda band.
 Den spelades visst in på deras konsert i Vasaskolans aula i Hedemora 29 december 1978 de var tider det
https://www.youtube.com/watch?v=RHu3Vs-eRGs
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Fixar Lazon säljer sin kropp! Om jag haft en annan åsikt angående prostitution så hade jag kanske hört av mig.

2014-10-09 @ 09:43:35
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Frun

Du skulle aldrig har råd i alla fall Ludde ;)

2014-10-09 @ 17:49:34
Postat av: Frun

Du skulle aldrig har råd i alla fall Ludde ;)

2014-10-09 @ 17:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0