Albinracing fritt från FB censur och fritt från FB virusar.

Jag har bara 2 gånger tidigare blivit censurerad och det var för två år sedan då jag ifrågasatte ett reportage i Dalarnas tidningar och deras fjäskande för en idrottsman som inte får ifrågasättas och man bara lyssnade på honom. Det var enligt ugivaren inte dom som plockade bort mig utan en läsare som inte gillade mig trots att jag var mild i tonen.
Det jag skrev om på FB idag var dels ett ifrågasättande om hur politiker beter sig och dels hur man bombarderas med Nato propaganda.
Det jag tycker är konstigt är när den tidigare alliansregeringen ägnat de senaste åtta åren till att utplåna fösvaret och helt plötsligt när den rödgröna alliansen vill bygga upp försvaret med ett antal miljarder tycker att dom är för snåla och istället talar om hur mycket duktigare dom är och hur mycket mer dom skulle vilja satsa istället.
Idag tog det såna proportioner att förededettingen Jan Björkklund som påstår att han minsann vill bjuda högst och tjurskalligt drar sig ur vidare diskussioner. Samma Björklund som lyckats sabba den Svenska skolan påstår nu att nuvarande regering inte klarar sitt jobb. Ja sicken desperat skitstövel han ändå är.
Svenska politikers och Svensk medias strävan att propagera för Nato har tagit sig fåniga proportioner sista veckan.
Man får läsa att Ryssarna provocerat Amerikanska spaningsplan över Östersjön!
Väldigt konstigt är det att planet från en nation som finns på andra sidan atlanten som flyger intill Ryskt luftrum med avstängd transponder känner sig provocerade av Ryssarna som flyger dit och visar sin närvaro.
Det är ju trots allt Amerika som deltar i flest krig i världen och nu vill man att Sverige ska göra dom sällskap. Nejtack säger jag.
Vi tillhör ju varken den ena eller den andra sidan. Måste man tillhöra något så vore väl en EU ledd säkerhetsstyrka det enda rätta.
Klicka på spaningsplanet eller textremsan här under
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20610931.ab
Jag blev så skärrad av alla militära aktiviteter över Östersjön att jag och frun kände oss som rättrådiga Svenskar tvungna att bege oss ut på en ålandskryssning för att kolla vad som egentligen försigår där ute.
Frun spanar på Östersjön från Ubåtsfönstret
 
Ser jag inte ett främmandde fartyg som smyger förut. Det är nog Finnjävlar,
 
Vi hörs /Tomas
PS Det är jag som har censurrätten på min blogg
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Det var bättre på Albins tid.

2015-04-13 @ 23:55:46
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Frun

Nä det var inte bättre för men det var lättare ;)i övrigt bra skrivet maken!

2015-04-14 @ 10:02:25
Postat av: Lerhandlarn

Håller på dej Lazon !

2015-04-14 @ 13:04:06
Postat av: Kassasören

Bra Larsson! Går vi med i Nato har vi ingen egen påverkan på vem vi vill stödja eller i vilka krig vi inte vill medverka i. Lite förståelse finns det alltför ryssarnas agerande. Nato slår ju snart in en kil i Ryssland med hjälp av EU och några andra gamla facister i Ukraina.

2015-04-14 @ 19:28:55
Postat av: Ludde

Jag trodde att det var oppositionens uppgift i en demokrati.

2015-04-15 @ 21:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0