Korkad och kränkt.

Ja precis så känner jag mig. Visserligen kanske det missbrukade ordet kränkt känns lite för inne för mig men det får duga.   
Dubbelt korkad och  lite kränkt
Korkad varför det då? Jo för att jag lät mig luras av en bondfångare,men jag är ju blåögd och godtrogen och dom människor jag umgås är relativt ärliga.
Det var så här att jag var och letade en knegarbil typ VW caddy eller nåt liknande, och hittar en passande på blocket som stod i Falun.
Jag ringer säljaren som är från Surahammar som förklarar att den är såld samtidigt som han undrar om inte jag vill sälja nåt.
Javisst jag har en gammal Frankia husbil som jag vill 25000 för, den vill jag köpa säger han. Efter mycket dribblande så säger han att han kan lämna en merca som byte som han väderar till 15000 plus att jag ska få 5000 till om en vecka. Affären görs upp på en P plats i Fagersta ja hur korkad får man vara?
Jag ångrar mig på hemvägen eftersom det visar sig att mercan inte laddar så jag ringer och säger att affären måste gå tillbaka. Det ska vara skitlätt att byta generatorremmen säger han och jag nöjer mig så länge. Det är ett svinjobb att fixa bilen så jag lämnar till en verkstad men det visar sig att den pissar olja rakt på remmen och att fixa det kommer att kosta skjortan.,
Pust. När jag sen kollar så har inte ägarbytet skett eter en vecka och jag går bananas och lyckas avregga husbilen via min mobilapp samtidigt som jag förklarar att dom nu kör med ett avreggat fordon.
 
Det blir ett munhuggande och hotfulla samtal men han vägrar att låta affären gå tillbaka. Jag kollar upp honom och får reda på att han är en känd bedragare med en kilometerlång åtalslista på sitt samvete men han har aldrig varit våldsam.
Som en skänk från ovan visar det sig att jag skickat med ett för gammalt registreringsbevis som inte är giltigt alltså står jag fortfarande som ägare. Jag får ett brev frå transportstyrelsen att det är för gammalt men det konstiga är att det står ett helt annat namn som köpare alltså har han redan sålt den.
Jag ringer upp och säger som det är och försöker återigen få affären att gå tillbaka men då hotar han med att åka runt i Västerås och dra på sig en massa P böter som jag kommer att få betala.
Jag stöldanmmäler husbilen direkt och talar om att dom kommer att åka i ett avställt fordon som är stulet med polisen i hälarna.
Det har varit tre sömlösa veckor men idag så lyckades jag byta tillbaka så nu står återigen min husbil hemma men det har varit en jobbig tid och det som känts värst är inte att jag skulle kunna förlora en massa pengar utan det är känslan och förnedringen av att ha varit lurad.
Nu är min Frankia hemma igen. Till salu 25000kr endast kontant
Det lustiga är när jag idag fått tillbaka den av bedragaren så har han mage att fråga om jag vill köpa en VW Caddy istället. Jag avböjde. Tur att jag inte är benägen att boxas.
 
Nu kan jag börja sova igen och i morgon ska jag leka plåtslagare igen. Lägga skivtäckning på en gammal välbevarad mulltimmerhytta i Långshyttan. Beställare Länsantikvarieämbetet.
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: edstugaanders

Svärmor kom från Sura, men annars ska man nog akta sig för alla Västmanlänningar.

2015-04-29 @ 00:02:11
Postat av: Bloggarn själv

Du kanske har rätt Anders men jag vill göra ett undantag för Möklinta och dess anhängare som vi i Isgaraget utsett till vänort.

2015-04-29 @ 06:31:48
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: grogg

Senast idag tjatade min älskade fru om husbil och och hur mycket hon skulle nyttja en sådan... osv. Har du svampodlingen kvar eller skulle man få börja på en egen. Vad är det för kostnader med ett dylikt schabrak..?

2015-05-02 @ 00:04:32
URL: http://grogger.blogspot.se/
Postat av: Bloggarn själv

Hallo Grogg. Närå svampodlingen är väck jag bytte ut virket och isoleringen i sovkabinen för 2 år sedan. Kostnader i övrigt : Skatt helår 3716kr halvförsäkring ca 3500 helår. Soppa 1,25 l milen. Säljes nybesiktigad gäller fram till mars 2016 och skattad augusti ut.
kontakta mig via mail [email protected] 070-5608067

2015-05-03 @ 11:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0