Vad ska jag göra nu då? Eller vad ska jag börja med?

En omväxlande och som vanligt skön Svensk sommar drar sig ytterst långsamt tillbaka.
Efter att så här långt in på året fått stå ut med människors sökande efter nåt att gnälla över. Jag menar sånt som att i vintras få höra vilken skitvinter det är och senare höra varför blir det aldrig vår eller det känns inte som någon riktig vår, för att inte tala om förväntningarna på sommar, sol och semester. Visst det är sällan varmt till midsommaren sen kommer gnället över att det regnat för mycket i juli och nu i augusti kommer det missunsamma gnälletöver att det är soligt värre så här dags.
Men snälla väderkänsliga människor skit i vad det är för väder skaffa ett mindre väderkänsligt sinnelag och liv, eller som det gamla ordspråket säger.
" Det finns inget dåligt väder utan bara dåliga människor"      sug på den.
 
För min del är jag så knepig att jag på nåt sätt gillar hösten. Slut på svettiga dagar ( det är svårare att skyla sig mot hettan än mot kylan) nertrappning av pollen och rinnande ögon/näsa, syremättad skön luft och till en början en sällan skådad färgprakt på alla höstlöv.
Jag kan utan att känna ångest krypa in i den skydda verkstad som isgaraget innebär. Ett promenad/jogg/cykel pass på förmiddagen för att sen krypa in i grottan på eftermiddagen och försöka skapa nåt skoj.
 
Jag har lite tankar om kommande projekt i vinter.
 
1. Jag ska bygga in en Kinesisk Hondakopia 250cc 4 takt i en Fantic trialram med elstart och allt. Elstart? Gubbigt? Ja men det finns ingen kick på den motor jag ska använda och jag kanske måste inse att jag är en gubbe..
Skit i ram, tank, och dyna det är motorn som ska in i fanticramen.
  Kan nog se ut som den här så småningom   
 
2. Har lite vilda ideér om en navstyrd fantasiscoter baserad på en Italjet 2 cyl 125cc tvåtaktsscooter
 
 
3. Kanske iden om den rostigaste, konstigaste, mest svårtolkade men fungerande hojen Du kan tänka Dig tar ännu mera form. 
Funkar just nu som en installation men vore kul att få rull på.
 
4. En isracinghoj från sena 70 talet med en JAWA dubbelnock stelhäck som redan har ett renoverat innanmäte men behöver piffas upp.
Jonas Ekeberg kan ha varit den sista som tävlade på den
 
 
5. Kanske jag rent av ska fortsätta med mitt skrotkonstskapande och se vad det blir av.
Don Quijote mitt senaste skrotverk.
 
 
Vi får se vad hösten/vintern för med sig.
 
För att kunna fortsätta att bygga och samla tvingas jag sälja av en del av mina samlingar främst för att bereda plats för nya projekt. Jag har likt min garagekollega Anders W kommit på att det är byggprocessen som är det roliga och samlandet inte betyder lika mycket.
 
TILL SALU
 
 1 Husqvarna änglavingen.
Byggd mest för ögat men fullt fungerande med en ny 150cc 4 takt LIFAN Kinesisk Hondakopia. Massor av läckra detaljer såsom handväxel, hydraul/fjäderdämpad sadel, koppling och frambromshandtag så kallade köttkrokar. Hojen har platsat och varit utställd på MOONbike show och ELMIA custom&bikeshow 2014.
Pris 9500 kr
 
2. Itera plastcykel. Kultförklarad cykel från ett av Sveriges största statliga industrifiaskon. Helt komplett i bra skick och allt funkar,.
Gör som Jimmy Carter och Mick Jagger cykla på en Iteraykel från Vilhelmina. för endast 650kr.
 
3. NSU max 250cc 4 takt 1958. En unik trialhoj ombyggd för trial i Sverige i för ca 30 år sedan.
Pris 15 000 kr
 
4. "Bakis" 1a pris på Elmiamässan 2015 i klassen best custom moped hade även en plats på MOON bikeshow.
 
En omstukad Amerikansk cykelcruiser med en E- bay importerad framgaffel och designad av mig själv ,massor av kul detaljer. Motorn en kinesisk vässad 50cc påhängare med Puch topp 17mm Bing förgasare filad lite här och där.
Vacker som en dröm Pris 6500kr. (pokalerna personliga ingår ej i priset)
 
5. Asiawing. Är återigen en Kinesisk Hondakopia med en 300cc 4 takts Hondakopiamotor. Byggd som en Enduro/offroad 2007 men väldigt lite körd sitter original grusdäck på den. Strypt motor på 16kw men går nog lätt att fixa till effekten.
Asiawing 2007 6500kr
 
 
Om det finns inttresse hör av Dig till Tomas Larsson 0705608067  [email protected].
 
Hoppas jag inte ångrar mig nu.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
  
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet en herre som brukar gnälla över att det är för varmt och att solfan skiner sen finns det bara dåliga kläder 😜

2015-08-22 @ 09:26:09
Postat av: grogg

Vad har den rostiga ramen varit för något?

2015-08-22 @ 19:12:32
Postat av: Bloggarn själv

Grogg den rostiga ramen är ett mysterium. Ingen av alla experter som sett den kan säga vad den tillhört. Resten är i sann Lazonanda ett hopkok. Framhjulet ett vulsthjul från nån 20 tals Husqvarna tanken från någon REX 20-30 tal motorn en gammal JAP sida troligen från en gräsklippare, växellådan en Albion 2 växlad troligen 30 tal.

2015-08-22 @ 20:18:18
Postat av: Grogg

Såg nästan ut som en sådan ram jag skulle behöva...

2015-08-22 @ 20:28:46
Postat av: Lazon

Grogg. Gör ett besök i isgaraget Mitt nummer finns med så slå en pling bara.

2015-08-22 @ 20:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0