Varför ser jag inte till att spara lite eftersom jag skriver?

Befogad rubrik eftersom jag skrivit en ohygglig massa text som nu svävar nånstans i cyberrymden.
Jag tänkte skriva att längtan efter sommaren skjuter vi på ett tag eftersom det fortfarande finns en hel del kul vinteraktiviteter att ägna sig åt.
Vid kvällens middag så sneglade jag på min Peugeot racer och sommarlängtan föddes.
Men sen sansade jag mig och kom på att mycket kul återstår av vintern
 
Jag har i veckan i mina fåfänga försök att rädda världen varit i Falun och skid VM som entreprenör och bidragit till det mest uppkopplade evenemanget i Sverige någonsin. Genom mitt företag "Fixar Lazon" har jag varit bemanningsföretag åt mig själv och hyrt ut min kropp åt Telia Event. Massor av kabeldragning på Lugnet har det blitt och massor återstår så paniken står som vanligt när det gäller jättearrangemang runt hörnet.
 
Jobbarpolaren pjuklarven Jocke hänger i byggställningen och drar tåtar.
Tror ni inte att pojkvaskern sa åt mig när jag klättrade i ställningen sa:
Tomas jag gör det där för jag tror jag är vigare än Dig.
Jo pyttsan, pensionärsmobbing är vad det är.
 
Eftersom jag när det dyker upp kul saker inte tänker utan säger javisst så har jag de närmaste 7 veckorna tämligen väl bokade.
Frånsett den gångna veckan och kommande vecka med kabeldragning så kommer jag att under skid VM försöka leka VM värd i 4 dar som volontär för Hedemora kommun samt dessutom ha 6 dagars betald jourtjänst på plats som teletekniker. Det blir 2 dagars ledighet under VM jippot men kul ska det bli. Det har så här långt sålts 160 000 biljetter i förköp och enligt arrangörerna så är allt över 170 000 sålda ett bonus. Hoppas att det blir en slant över så Dalarnas residensstad har råd att bygga en ny hockeyhall då den gamla är ett sanitärt riskområde och inte får användas till något. Falu kommun har idag ingen hockeyhall medans en liten skitkommun som Hedemora har 2 så Falulagen får åka till Långshyttan och lira.
'
Fredag 13e feb har brorsan Svante fixat till en 6 days och motocross kväll i Isgaraget dit alla är välkomna, läs  mer på hans blogg www.hojbygget.blogspot.se
 
14 februari så drar Hedemorakonst igång i övre korridoren i Wasahallen. Ett trevligt vernissage där alla som är bosatta i Hedemora kommun och vill ställa ut får chansen. Det blir tredje gången jag bidrar med ett rostigt ihopsvetsat alster.
 Min delvis färdigställda Don Quijote kommar att stå färdig på  Hedemorakonst 14 feb
 
För egen del så kommer det helgen efter skid VM att bli Sveriges enda Hojbyggarshow vintertid i verket Avesta.
 
7 Mars Moonbikeshow i verket Avesta där det i huvudsak är HD choppers men Moon Håkan vill gärna ha en mångfald så jag och Ludde från isgaraget kommer att få ställa ut ett par hojar samt att jag ska bidra med ett par skrotskulpturer.
Luddes hoj Pissmyran
Och min kopparslagare som jag valt att kalla Bakis
 
Helgen därpå drar jag och greven Leif till Inzell i Tyrolen för att bevista VM finalen i Isracing.,. De ni. Vi kommer att inhysas i ett Joddlarpensionat som heter Mariannes
Det blir nog alla tiders det här. Jag förväntar mig fet och fin frukost
 
Sen tror jag i vinterns eflte timme att en SM final i isracing den 21a mars på studenternas i Uppsala kommer att sitta som en smäck.
Det såg länge ut som det inte skulle bli nån SM final eftersom Uppsalaklubben Funbo MS backat ur, men då tar Peter Jansson tag i saken tillsammans med glödheta Strömsunds MK och fixar det hela. Jag tycker det är värt Nobels fredspris att man fixar detta. Alla isracingtokar står i stor tacksamhetsskuld till dem.
 
Sådärja när mars månad är avklarad så kan vi äntligen längta efter sommaren innan dess  så njuter vi av dom närmaste 7 veckorna.
 
Vi hörs/Tomas

Kommentarer
Postat av: BITTERPITTEN

Jag gillar verkligen din svetskonst. Är själv inne på lite samma spår.

2015-02-12 @ 00:39:16
URL: http://bittterpittten.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0