Jag bloggar vidare.

Det hinns allt med en del på en vecka. Som vanligt så är ju det mesta jag skriver om MC relaterat, inget större undantag den här veckan heller. Jag har visserligen plogat skridskobanan innan dubbelis och regnväder stökade till det. Det gav mer tid till garageskapande i stället.
Idag lördag så har jag på förmiddagen varit behjälplig vid Dala vintercup i Enduro som hade ca 115 startande i snöovädret men som jag brukar hävda så är Enduroåkare dom tuffaste MC åkarna så lite snöoväder är ju en baggis. Jag skötte bullermätningen.
Stämningsfullt inför start
 
Senare på eftermiddagen bar det av tillsammans med Lerhandlarn till Gävle för att kolla isracing.Denna sport är så grymt skön och ålderspannet på förarna sträckte sig från 17 år till 71 år. Profilerna är många bland deltagarna
Som Dvärgen ca 2 meter lång och med ett skägg på ca 50 cm
Trevlig tävling dä 4 ungdomar mellan 17 och 25 år var dom bästa. Jag tror också att jag såg en ny stjärna tändas genom Martin Haarahiltunen som tävlingsdebuterade, han såg liten och ung ut men växte för varje heat och plockade även en heatseger. Trots att det var länge sedan IsracingSverige hade så många talanger så är sporten mindre än någonsin vilket är lite skrämmande.
 
Eftersom jag från tisdag 3e feb till den 1a mars kommer att jobba väldigt intensivt inför och under Skid VM så betar jag väl av en massa nu då jag inte vet om jag kan ta mig samman och skriva på ett tag.
 
Fredag 13 februari så håller brorsan Svante på att fixa en trevlig träff i Isgaraget dit alla och envar är välkomna.

Nostalgisk Sixdays och Crossträff

Vi har gott om gamla Mc mästare här i Bergslagen och runt om, och många av oss"gamlingar" kommer ihåg seriecrossen och tillförlighetstävlingarna på 50- 60 och 70 talet
Isgaraget i Hedemora är ju ett lämpligt ställe att träffas på och visa bilder från de epokerna, därför försöker vi få till en träff preliminärt  fredag 13/2 -15.
Varmkorv och fika mm. Tider 18.00  och bildvisning från 19.00
Jag återkommer med mer detaljer när allt är spikat.Brorsan Svante återkommer närmare
 
Slutligen kan jag väl bjuda på en del bilder från mitt senaste byggprojekt.

Jag har byggt mig en moppe i gammalt racerstuk. Motorn är en Kinesisk påhängare och ramen från början en Biltema cruisercykel. Jag har byggt om en hel del med bl.a integrerad tank springerframgaffel samt en massa andra detaljer. Lite smådetaljer återstår. Den kommer att kunna beskådas på Moonbikeshow i Avesta 7 mars där jag även kommer att ställa ut ett par av mina skrotskulpturer,.

Så här blev resultatet.

Lite kul detaljer
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0