Lite franskt muntrar ju alltid upp.

I mina svindlande fordonsaffärer med gammal husbil och annat hit och dit så vill jag nu tillkännage att jag numera kör franskt. " Merde" jag lovade mig själv en gång i tiden att jag efter att ha bytt alla hydraul och bromsledningrar samt fyra stycken gasklockor på en Citroen att jag aldrig mer skulle köpa en cittra.
Som vanligt är inom politiken och i det verkliga livet  så är det hur lätt som helst att riva upp en massa gamla löften.
 
Vet ni förresten att Amerikaniserade och enkelriktade människor skriver IRL som betyder "In Real Life" i stället för det svenska "i verkliga livet" IVL? Vart är det Svenska språkbruket egentligen på väg?
 
Jaha nu är jag ägare till en Fransk bil med gula framlysen
 
Till mitt försvar kan jag väl avslöja att en Citroén Berlingo egentligen är en förklädd Nissan och den Franska bekvämligheten med dess trivsamma fjädring inte finns på denna dussinbil.'
 
Det kan bli läge för lilla duvan (la petite colombe) och jag att köra Franskt framöver.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: grogg

mon Dieu!
Har själv liket av en intet så petit fransman stående på gården. Hade jag varit inte så lite fräck hade erbjudit den som "något" defekt i inbyte mot din före detta (franska) husbil.
'bonne chance' eller kanske ska vi säga 'bon courage'

2015-06-06 @ 09:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0