Motormuseer i min närhet.

Jag har varit lite lat och oinspirerad med skrivandet så det är med viss ansträngning jag försöker igen.
Jag tänker slå ett slag för Hedemora motormuseum där jag har parkerat två av mina mina  hojar eftersom det börjar bli överfullt av mina grejer i Isgaraget och mek utrymme behövs.
Kalle Johansson eller "Klurik" som han kallas är mannen som förvaltar och driver detta. Det är trångt och hemtrevligt i ett par gamla garage i Hedemora centrum och en hel del unika fordon finns att finna där.
Och entrén är löjligt billig bara 20 spänn, för Klurik vill inte att kultur ska kosta skjortan.
 
Min ESO speedway MC har trängt sig in på museet.
 
Även min vackert röda REX roadmaster 1950 har funnit sin plats inträngd bland en mängd andra REX hojar
Ett till utmärkt museum finns i Torsång i Borlängetrakterna där är det dessutom veteran MC- träff varannan onsdag hela sommaren.                                                    
Torsångs motormuseum ligger vackert mellan sjön Runn och Dalälven.         
Tisdagsträffarna i Säterdalen går ju heller inte av för hackor. Vid vackert väder så kan det dra uppemot 400st vackra två, tre, och fyrhjuliga fordon och en publik på ett par tusen åskådare.
En vacker INDIAN med sidvagn i Säterdalen
Det domineras av jänkarbilar men jag gillar gamla Europeer minst lika mycket.
En skön gammal MG med läderklädd bakdel och fiskstjärtsavgasrör.
Det blir inte så mycket snyggare än så här. ( Jag menar inte skägget)

Upptäckte förra veckan ett fantastiskt ställe utanför Hofors
 
I morgon blir det till att packa min BMW tegelsten med tält och sovutrustning samt pulverkaffe, tubost, bröd och sist men inte minst Matjesill, färskpottatis, gräddfil, gräslök och en knippa öl.
Nu bär det av till Våler för att heja fram mitt gamla sidvagnsprojekt "Miss Piggy" som ska göra tävlingsdebut. Hoppas det funkar med allt för Tor Halvorsen och burkslaven så jag äntligen får se mina drömmar förverkligas med den genusdesignade maskinen.
Lägg märke till startnumret 99 som blir nöfnöf på Franska.
Jag hittade ett inslag från lokalTV Dalavision med ett reportage från MOON bikeshow i Verket Avesta i vintras. Inslaget börjar med att MOON Håkan interjuvas ca 11.10 min in på rullen och vid ca 18 min så visas hojarna min cruisermoppe och mina skrotskulpturer finns med i början av rundvandringen. Klicka på länken så rullar det.
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0