Nu drar jag till Tyrolen.

Kl 06,40 fredag morgon lättar jag och greve Leif från Arlanda för transport med flygmaskin till den Tyska joddlarstaden Inzell.
Nej vi ska inte idka sport typ skidåkning och hur det blir med kurerande i denna gamla kurort får vi väl se.
Vi byter flygmaskin i valsernas stad Wien och åker propellerdriven flygmaskin med Tyrolean airways till Wolfgang Amadeus Mozarts och Franz Grubers födelsestad Zalzburg.
Väl där hyr vi en liten 3 cylindrig Skoda för att på slingrande äventyrliga alpvägar ta oss in i Tyskland och slutorten Inzell. Där vankas årets sista VM deltävling i isracing.
Här inne på Inzells anrika skridskobana skall det köras MC med långnabb.
Jag var där 2002 och kollade VM men då fanns Inget tak men det värmde ändå att den gången få se legenden Posa plocka hem sitt andra VM guld.
Vi kommer att bo ytterst pittoreskt i joddlarpensionatet Marianne
Det här kan nog bli lattjo eller för att förtydliga det blir nog alla tiders det här.
 
Det har ju hänt en del annat skoj under och efter skid VM.
Hedemorakonst var ju skoj då jag fick ställa ut lite skrot.
Konstkännarna Wärner och Nicodemus dök upp, trevligt värre med kunniga besökare,
          
 
Moonbikeshow i verket Avesta är en erkänt bra utställning i chopperkretsar och är stället att visa upp sina alster från vinterns vedermödor. Det fanns massor av långgafflade ryggstödsförsedda choppers, väldigt välbyggda och påkostade med i de flesta fall HD rovor imonterade.  Kändes för en som inte är så insatt i HD kulturen lite tjatigt och trots att alla dessa var olika så är dom byggda efter en viss mall. Jag tyckte med hemmablinda ögon att isgaragets alster kanske inte var mer välbyggda men mer fantasifulla.'
Min "Bakis" och Luddes gula "Pissmyran"i bakgrunden ett par av mina skrotskulpturer
Vi är uppkäftiga nog att våga bygga hojar med billiga Kinesiska motorer, svenska lättviktarramar och cykelramar. Kul att arrangören uppskattar vår kreativitet.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0