MC buren pensionärsresa deluxe

 Under mina irrfärder i världen så är det dags att ge sig ut på tur igen.
Förra året så rundade jag ju solo norra delen av Östersjön via Finland och vände vid polcirkeln. Nu på söndag är det dags att dra iväg för att köra den södra delen av Östersjön.
I år blir det en sällskapsresa tillsammans med ytterligare 2 pensionärer och en yngling/pensionärsprospect på enbart 64 vårar.
Frånsett jag själv så följer Anders "Proffesorn" Westlund, Leif "Greven" Redhe och Jörgen "nybörjarn-64åringen-PROspect-wannabe" Brugge med på irrfärden.
Vi drar från Hedemora till Nynäshamn för vidare färd över Östersjön med lastbilsfärja till Ventspils i Lettland. Sen trasslar vi oss neråt efter kusten genom Litauen rundar den Ryska enklaven och vidare efter den Polska kusten till vändpunkten Teterow i Tyskland.
I Teterow är ju delmålet den klassiska 2 dagars gräsbanetävlingen på Bergring arena samt en del speedway på lördagskvällen med Peter Ljung, Jonas Kylmäkorpi och Antonio Lindbäck som Svenska deltagare. Den här gången får Anton hålla sig nykter så vi kan festa på läktaren.
Klicka
 
Hemfärden går sedan via Rostock-Trelleborg genom småland och vi landar omkring den 26 maj i Hedemora.
 
Nån som vill köpa en skitbillig nybesiktigad Husbil? Min Frankia 570 1988 är till salu. Den har rullat 15100 mil och är besiktigad till och med mars 2016, skatten betald augusti ut. Sliten men fungerande och ett bra pris.
22500 begär jag och byte kan komma ifråga mot en knegarbil typ Renault Kango,Citroen  Berlingo, Peugeot Partner, VW Caddy eller liknande. Gärna familyvarianten och med drag. 
Årsskatten är på 3700kr och halförsäkring 1900kr/år det är en bensinare som vill ha ca 1,25L på 10km
OBS OBS OBS!  Såld Såld  Såld S Såld Såld  Såldåld Såld  Såld
 
Hör av Dig till mig Tomas Larsson 070-5608067  [email protected] jag kan bli svår att nå på tel 18-24 maj men det går ju alltid att testa.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Nu tycker jag du skall installera en app på din smartphone så att du kan blogga live på resan.

Ifall du har riktig telefon https://play.google.com/store/apps/details?id=se.blogg.android&hl=sv

Ifall du har iPhone
https://itunes.apple.com/se/app/blogg.se/id466438809?mt=8

Dvs. facebook som kräver inloggning är ett sämre alternativ

2015-05-16 @ 09:46:36
Postat av: Bloggarn själv

Grogg. Eftersom min osmarta telefon är 3 år gammal med android 3 operativsystem som inte går att uppgradera mer så vägrar den att samarbeta. Dessutom så verkar den inte sedan igår vilja samarbeta med facebook mera. Luren får användas som nödtelefon under resan om jag inte hittar på nåt lågprisvaruhus på vägen till Nynäshamn som vill sälja en billig smartphone till mig.

2015-05-16 @ 11:07:19
Postat av: Bloggarn själv

Nu är husbilen såld.

2015-05-17 @ 10:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0