Nu bär det av mot den västerländska kulturens vagga.

Joråsåatt jag och frugan ska ut och åka flygmaskin tidigt på söndagsmorgon. Grekland närmare bestämt Rhodos är målet dit jag ska frakta min blekfeta kroppshydda för att söka skugga.
Tror inte jag glömt nåt. Bra med mycket luft i väskan inför hemresan
 
Jag har inga stora förhoppningar om att få se några fräna hojar i Grekland och det får jag väl skita i.
I bästa fall får jag väl njuta av en sån här
I den oroliga världen har ju Grekland spelat en stor roll senaste tiden. Dels genom sin egen urkassa ekonomi där man i minst 10 års tid helt försummat att det ska betalas skatt om en nation ska kunna stå på egna ben, dels har man blivit ett transferland för tusentals flyktingar som flyr för sina liv och vill söka sig till bättre bemedlade nationer. Som läget är nu verkar fler nationer öppna sina hjärtan och gränser. Det är skamligt hur våra Nordiska grannar tidigare har varit så avvisande. I slutet av 2a världskriget så släppte sverige på kort tid in drygt 100 000 tusen finländare och åtskilliga tusen norrmän så det är på tiden att gränserna öppnas på vid gavel.
Tänk om flygmaskinen har inspirerats av denna maskin, då kommer resan att gå raskt
 
Och istället för buss så fraktas jag gärna till hotellet med en sån här.
MotoGussi 500 cc V8 1956 vackrast så här utan kåpa
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Nu jämför du allt äpplen och päron!?

Finland fick under brinnande krig internt härbärgera ca 440 000 hemlösa, b.l.a. flyktingar från Karelen & Ingermanland samtidigt som Sverige tog emot 70 000 finländska barn, tillfälligt, medan deras föräldrar stred mot ryssen.

2015-09-09 @ 16:24:08
Postat av: Tomas Larsson

Okay Grogg. Jag inser att jag är dåligt påläst och ber om ursäkt för det. Men om vi pratar nutid hur står det till med det Finska flyktingmottagandet? Jag har konstaterat att många anser Finland är ett föredöme som inte hitintills har ställt upp mer än minimum. Norrbaggarna försvarar sig med att man inte är med i EU.! Danskarna kastar sten och bajs i skallen på dom gående Syrierna. På nåt vis är jag lite stolt över hur vi försöker hjälpa.

2015-09-11 @ 19:48:49
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan som icke finskspråkig finländare enklast konstateta att sken är komplex ock att ja inte här kan reda ut den fin(länd)ska mentaliteten

2015-09-11 @ 23:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0