Skrotmarknad

Det känns lite som en vårtradition att besöka DAK marknaden i Lugnets sporthall varje vår. I år hade det visst enligt hörsägen varit ovanligt många beslökare tidigt på förmiddagen men dom stora massorna drog vissst iväg framåt elvablecket då det  stora snöskotereventet  " kläschåvnäjsjåns"startade.
Jag hade inget mål och mening med mitt besök mer än att få träffa en del gamla motormän och kanske inte komma hem tomhänt.
Ett par snygga knarrar lyckades jag spana in men jag vet inte om dom ens var till salu.
En vacker JAMES
Och en minst lika vacker ARIEL Square foure
 
Mina egna ytterst modesta inköp inskränkte sig till fyra stycken Gulf klistermärken eler klibbor som dom som försöker snacka Stockholmska uttrycker sig.'
Gulf  är ju rätta soppan i en trial MC
Jovisst passar Gulf dekalerana utmärkt in i färgsättningen av mitt senaste bygge. Det blir en pimpad trial MC, en italiensk Fantic -89 med en Kinesisk 200cc Honda kopia motor och som en extra finess med elstart.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Från NSU till den här, med det här färgvalet? Du får säkert höra många intressanta kommentarer från "experterna" i skogen. Hoppas du får fett sponsorbidrag från det ärorika oljebolaget.

2016-04-04 @ 09:53:53
Postat av: bloggarn själv

Smaken är som baken. NSUn får nog förbli svart och orörd men som gammal nostalgisk Televerkare var det svårt att motstå färgsättningen Det var förövrigt svårt att veta vilken originalfärgen var eftersom det var överkladdat med mattsvart men naven hade nån slags lilarosa aktig signalfärg. Men håll med om att Gulfblandningen ser gladare ut än IC eller Koppartrans. Och som vanligt så skiter jag i vad experterna tycker.

2016-04-04 @ 14:01:07
Postat av: Gunnar

Då återstår bara din egen raceoutfit, om man nu kan kalla trial för race. Blått upptill och Televerk nedtill och någonting spännande mitt emellan? I kombination med hjälmen blir det oslagbart och förväntningarna i sektionerna stiger snabbt.

2016-04-05 @ 15:11:19
Postat av: bloggarn själv

Vi får se om det blir nåt åka inför publik.
Men en ytterligare fördel med färgen är ju att den inte blir förväxlad med en Älg såvida inte jägarn är färgblind.
Kan möjligen förväxlas med en Mandarinand fast dom är ju mindre.

2016-04-05 @ 15:35:27
Postat av: Gunnar

Den dag en mogen man riskerar bli förväxlad med en mandarinand, kan nog samme man lätt förväxlas med vad som helst. Kanske till och med jagad för sina vackra horn, alltså de som växer ut efter en prickfri tur på färgglad Fantic-hybrid.Tur att du inte lackade den svart/silver och riskerade förväxling med skata. Eller vänta nu...vilken färgkombination hade din NSU??

2016-04-06 @ 12:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0