Nu skiter jag i OS några dagar.

Visst är jag TV sportfåne men det finns det som för mig kan vara ännu roligare att kolla, och gärna live.
Idag bär det av till Linköping och nordens största tävlingshelg för klassiska motorcyklar. Det här blir 17e året i rad som jag kommer att vara på plats. Jag har under åren sysslat med det mesta på Sviestabanan.
Kört classic roadracing 5 ggr, kört Enduro 2ggr, kört Classic Motocross 1 ggr, kört Classic Trial 1 ggr.
Varit mekaniker några gånger, varit funktionär några gånger och bara varit publik en massa gånger.
I år hoppar jag på en ny roll då jag ska agera speaker för classic Roadracing vilket jag ser som ett hedersuppdrag.
Häftigt att affischen pryds av Hedemoras gamla trialstjärna Sune Lundgren
Sune som syns på affischen byggde sin trial mc runt 1960 det sitter en 200cc Triumph Tigercub motor i den.
Sune brukar ibland när kroppen inte protesterar (82 år) vara med oss relativa ynglingar när vi leker trial.
Han kommer att vara på plats med hojen men kommer inte att tävla.
 
Årsracet i på Sviestabanan i Linköping är ju det i särklass häftigaste man kan kolla om man gillar klassiska racingmotorcyklar.
Det kommer att delta lite över 260 st klassiska TT hojar (roadracing) och en klass med  modärna hojar.
Mer än 300 motocross hojar, 80 st speedway hojar och till slut 65 st trial hojar. 
Missa inte detta jag lovar att det inte blir en lugn stund den här helgen.
 
Vi ses i Linköping /Tomas

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Ha det bra i Linköping

Motorblogg igen!


(Tomas Larsson
Bloggen skall handla om min Classic Racing MC Albin anno 1943. Och mina tävlingar)

2016-08-05 @ 10:29:55
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0