Det händer allt en del kul på vintern oxå.

Förr om åren så tyckte jag att det inte hände mycket på vintern utan allt som jag tyckte var skoj skulle ske under i maj, juni, juli: Det var då jag drog igång isracingen i Hedemora som levde under 12 års tid fram till att vi (slitvargarna) tröttnade på att spola och spola och spola upp is all vår lediga tid.
 
Numera som pensionär finns det nästan lika mycket skoj att göra vintertid med den skillnaden att slitet är mycket bättre fördelat mellan eldsjälarna och uppskattningen från dom som nyttjar skridskobanorna och isracingbanorna som vi plogar på Brunsjön är skyhögt mycket större.
Idag har vår vinterarena besökts av uppemot 100 skolbarn.
Dom har fått lära sig åka skridskor, åkt skidor, åkt spark, pimpelfiskat och lärt sig isvett. Glada och tacksamma barn som jag vet att älskade det dom fick göra och slapp vara inne i en gympasal.
För 10 dagar sedan så kördes det isracing, skridskor, skidor, gokart  och snöskoter på sjön
Det roliga är att i motorstaden Hedemora har det körts motortävlingar på Brunnsjön ända sedan 1920 talet så det är en del av livet och kulturen i Hedemora och nästan ingen klagar, vi kan alla samsas på sjön
Martin Strömberg debuterade och vann på en Ariel 1927 på Brunnsjön
 
På Lördagkväll trivs vi i månskenet på Brunnsjön. Romantiskt eller hur
 
Söndag bär det av till Hallstavik för att kolla SM finalen i Isracing
 
 
Om lite mer än en vecka 4 mars drar jag och teamchefen Nicodemus till Berlin för att kolla deltävling 5 och 6 i Isracing VM det blir nog alla tiders det.
 
Så nog sker det mycket kul vintertid jussom.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0