Jag har grisinfluensa.

OjOjOj vad synd det är om mig just nu.
Tycker det är oförskämt att kalla ett sjukdomstillstånd för svininfluensa. Jag kan inte påminna mig om att jag umgåtts med grisar annat än dom tvåbenta som rör sig på gator och torg och har intagit mänsklig skepnad.
 
 
Jag  har genomlidit en natt då det gått att sova max en kvart i stöten men det ska väl vända om några dar.
 
Jag tycker det är helt okay att tycka synd om mig i mitt ömkansvärda tillstånd. Inte ens skidor på TV att roa sig med, nej nu får jag ägna resten av dagen till självömkan.
 
Krya på er /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Tror visst att zika-viruset har smittat via din blogg. Eller så har jag en släng av något ännu värre. (f.ö. är sika = svin på finska)

2016-02-09 @ 17:21:47
Postat av: bloggarn själv

Usch då. Jag har nog nyst och dreglat en del över knapparna. Jaså sika och svin är samma men jag känner mig lite tveksam över att jag blivit myggbiten så jag får som så ofta annars skylla på frun. Jag jag får väl önska Dig fortsatt fin influensa.

2016-02-09 @ 21:53:06
Postat av: grogg

Som man så gör jag mitt bästa, alltid, och koncentrerar mig på att vara SJUK. Inga halvmesyrer, när en man är sjuk är det fullt fokus som gäller!

2016-02-09 @ 22:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0