Tänk så populär jag är.

Idag fick jag ett fantastiskt erbjudande från Svenska BMW klubben. Jag fick ett brev med en folder samt ett stycke "Buff" ni vet en sån där modärn halsduk som är tillverkad i äkta material. I brevet förklarade dom att jag var väldigt välkommen att betala 320:- bagis  för att bli medlem. Då erbjöds jag att få 5 nummer av BMW tidningen på ett år vilket känns ganska tråkigt attt tvingas bara läsa om BMW, jag erbjöds att få en billigare märkesförsäkring som egentligen är något dyarare än den jag har, jag erbjöds att få gå avrostningskurs på våren,  jag erbjöds att få åka med BMW gänget på touring vilket passar mig illa då jag inte har lust att kompromissa med en massa BMW snobbar.
Ja så där håller dom på, har dom inte fattat att jag har en gammal 1988 års BMW som gått snart 15000 mil och är trivsamt repad runtom. Jag är visserligen föreningsmänniska men har alltid haft svårt för BMW folk, nåja BMW bilfolk.
Ett BMW paket som kom i lådan idag
Visserligen gillar jag min gamla BMW K100 men av bilderna på Buffen att döma så är det boxer som gäller bland BMW snobbarna.s 
 
Det har också visat sig att jag är väldigt populär hos Sveriges Motorcyklister Centralorganisation SMC.
Jag har varit anslute till SMC två gånger utan att fatta varför. Det har alltid varit varit nån präktig människa som övertygat mig. När jag nu skitit i att betala årsavgiften så får jag en vädjanden om hur viktig jag är och att jag kommer att gå miste om dess eminenta tidning mm. I stort sett samma erbjudanden som BMW klubben försöker locka med har även SMC men dom erbjuder ingen Buff och kostar lite mer än BMWklubben.
Nejtack jag behöver dom inte då det som skulle locka mig var deras MC tidningar som i min värld inte är särskilt roliga.
Tack men nejtack SMC
 
Den förening som står mig varmast om hjärtat är "Kamrat och intresseföreningen Isracinggaraget" som den officiellt heter i föreningsregistret men som kallas Isgaraget.
En bild säger mer än 1000 ord där finner jag den rekreation jag behöver.
 
Därefter kommer Brunnsjöns VinterVänner BVV tätt följt av SMK Hedemora
 
 
Isgaraget gjorde sig populära vid SM finalen i isracing då vi delade ut Isgaragets talangstipendium till fyra mycket lovande isracingtalanger.
Övre raden Tomas Larsson (Isgaraget) Jimmy Olsén, Ove Ledström, Niclas Kallin Svensson.
Nedre raden : Daniel Hendersson Peter "Ludde" Lundin (Isgaraget) 
Jag vet att grabbarna blev glada som fick ta del av överskottet från Isgaragets Ölkassa. Oj vad dom här kan gasa vilket dom visade vif SM finalen.
 
På fredag drar jag till Berlin och kollar Isracing VM
 
 

Kommentarer
Postat av: grogg

Ja inte gillar jag BMW bilar jag heller men frun kör med den så nu undrar jag: -vad du har emot min fru?

2016-03-05 @ 20:28:35
Postat av: Tomas Larsson

Fan varför trampar jag alltid i klaveret. Jag måste ju hitta på en orsak till att ogilla din fru, ge mig lite tid bara.

2016-03-06 @ 20:09:41
URL: http://albinracing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0