Det började med en hög som liknade skrot.

Jag har de senaste åren trots min talanglöshet försökt mig på att köra den knepiga MC grenen Trial. Det började för tre år sedan med att jag köpte ett vrak, en Italiensk SWM Jumbo som jag renoverade och gjorde en del tafatta försök med. Den kändes lite för brutal för min alltmer vissnande gubbkropp, men då dök en helfrän NSU max 1958 trial MC upp på blocket som jag bara måste köpa. Sagt och gjort så sålde jag snabbt som ögat den Italienska SWM hojen och drog ner till Hjo och inhandlade den fräna NSU hojen.
Inte var den lättare att köra direkt men det blev start i två tävlingar, dels Sixpence trial i Kviberg 2014 sista gången den tävlingen kördes och så statade jag 2015 i 50årsracet i Linköping. 
Men jag tyckte det kändes sisådär att baxa runt en hoj på 135 kg då kompisarna körde hojar som väger ca 70 kg.
Då dök det upp ett objekt som väckte tankar i min grånade skalle. I Njurunda fanns en intressant metallhög.
Jorå högen som syns närmast i bild har en gång varit en Fantic trial 305 1989
Eftersom jag hade en kinesisk Hondakopia 250cc 4t med elstart på hyllan efter ett skambud på tradera så drog jag en torsdag i oktober 2015 iväg till Njurunda och inhandalade grejerna. 
Tanken var att som den tidsoptimist jag är skulle ha en körklar färdigbyggd hoj till våren 2016.
Det sket sig då jag kom på att mina utrymmen svämmmat över av såväl klara som oklara objekt. Jag fick ta tag i en Isracinghoj som jag hade stående och gör en rejäl uppsnyggning av den så den kunde bli säljbar.
Den här veteranisracern färdigställdes och såldes innan trialbygget startades
Fler ursäkter dyker upp då jag  fick stora bekymmer med mina knän och studsade på kryckor ett tag.
Men efter nyår borde det väl finnas tid att färdigställa. Nja då jag plogar skridsko och isrcaingbanor och som den ideellt arbetande människa man är  så får man sätta sina egna intressen i andra rummet. Sen blev det en Berlinresa i mars, flyttade hemifrån i maj med allt strul det innebär, tog åt mig en hel del lönearbete och drog iväg på en längre MC tur till  Lofoten och Kebnekaise. 
Ja sen är man ju mitt i sommaren och har inte lust att krypa in i garaget samtifdigt som som det dyker upp ytterligare lönearbete och ytterligare en MC semester till Finland. 
 
Nog av ursäkter nu, men det är bara att inse att hösten är den idealiska årstiden att färdigställa tänkta projekt och nu har jag nått ett av mina hojbyggarmål nästan ett år försent men vad gör väl det
Så här lyckades jag få till sakerna från första bilden. Nu inväntar vi sommaren
Samma från andra sidan
Ett delmål avklarat så nu är det dags att gå vidare.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0