Höstmys/bilder

 Sköna höstdagar som inte ger utrymme för en höstdepp
 
Lördag 10 sept en sån där härlig då jag tillsammans med Klurik från MC museet och Sune Olsson han som bygger dom fina SOH ramarna fick nöjet att guida ett stort gäng Ducatiåkare runt TT banan
Jag och Klurik åkte ståndsmässigt i han MG
Efter att åkt runt TT banan med diverse stopp vid intressanta platser blev det en snabbvisning av Isgaraget innan gänget drog iväg på lunch för att därefter som avslutning på Hedemorabesöket besöka MC museet innan dom drog vidare söderut.
 
När jag vinkat av Ducatigänget drog Isgaragegänget vidare till Örebro travbana för att kolla longtrack och flattrack som inte körts på många herrans år i Sverige.
Det blev en skön upplevelse att se förarna i ca 170 km/h kasta sig in i dom långa kurvorna med vackra uppställ.
Starten har gått.
 
I fredags hängde jag med ett gäng gubbar ut på grusbus med offroadhojar på härliga grusvägar i Nornskogarna. Jag var faktiskt yngst gänget. Medelåldern låg på 72 år.
Gubbarna grus sträcker på benen vid *Farmen*
Lägg märke till Leffes högerfot, trasig hälsena och stödstövel. Inget hinder fören motorman
Fikarast vid Norns hytta. Härligt pensionärslif = livskvalitet. 
 
Kreativiteten flödar.
Äntligen har jag tagit mig i kragen för att kunna bygga klart min trialhoj.
Den står på hjulen nu men mycket pyssel återstår och jag måste hela tiden hitta lösningar men det är ju det som sporrar en.
Hittade en gammal kylarslang som får leda in luften till förgasaren.
Trykbehållaren till stötdämparen fick byta sida
Blir nog bra det här
 
När det slår stopp i tänket är det bra att hoppa över till nåt annat projekt.
Jag har en gammal elcykel med kass batteri som jag börjat sätta i en Kinapåhängare i
 
Avslutar med en vacker tavla av en gammal Ford i ständig förändring
 
 
 
Lev väl och ha varmt och torrt på fötterna.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0