Pensionslängtan.

I dag var det en sån där djävla vinterdag när man känner sig gammal och trött. Jag menar varför ska dessa djävla klantiga gräv/anläggningsentrprenörer behöva gräva av telekablar som ligger fasttjälade i marken och försörjer en massa företag med diverse kortläsare internet och en annan massa skit och alla skyller ifrån sig. Den stackare som får stå och ta reda på skiten med gamla förfrusna fingrar i snålblåst med -15celsius och försöka tåta ihop små djävla koppartrådar är jag. Det är då jag känner att det här får bli min sista vinter med utomhusjobb.

Jag kommer att gå i pension vid 63 års ålder och när jag räknar efter så ljusnar det betydligt. Det återstår bara 207 kalenderdagar och endast 103 arbetsdagar tills jag ämnar bli friherre.  Jag har faktiskt betalt skatt i 48 år så jag tycker att det inte är mer än rätt.

När jag tittade på nyheterna ikväll så säger en kostymklädd snubbe att han tror att dom flesta vill jobba längre än till 65 år så jag ska känna mig som en svikare som vill dra mig ur redan vid 63 års ålder. Det hela går ju naturligtvis ut på att stora delar av mina inbetalda pensionspengar har spelats  bort på börsen och av riskkapitaister,  så om man tar pension vid 67år så blir det kortare tid som man tär på pensionskassan innan man kastar in handduken för gott. Ännu värre är att vi har den högsta ungdomsarbetslösheten i Europa! Bättre vore väl att se till att ungdomarna tog över oss gamlingars jobb så att dom kan försörja oss plus att arbetslösa kostar staten en massa.

Inte undra på att man längtar efter friheten för sysslolös kommer jag aldrig att bli därtill har jag en alldeles för rik fritid.

Så här slappa morgnar kommer jag att ha från den 1a september

 
Då ska jag försöka vara en helylle farfar


Vi hörs/Tomas  


Kommentarer
Postat av: Brossan

Skulle bara tillägga att jag snart varit befriad från arg väckarklockka i sex år, man vänjer sig lätt.

F.ö håller frugan med om att försök till till indoktrineringen på TV inte kommer att lyckas.

2012-02-04 @ 00:39:30
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ronny Gustafsson

Jag håller med du

2012-02-04 @ 19:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0