Jag stretar på med bromsarna

Stret, streta, stretar..  
Kärt ord med många betydelser . 
Streta enligt Viktonary ;
1 anstränga sig, bemöda sig sträva, sig
2   strida, kämpa
Jag har hört elektriker av den gamla stammen använt ordet stret om ström. Ex nu släpper vi på streten säger dom när det ska bli skarpt läge och man släpper på spänningen.
 
I mitt fall så har jag hört ordet stretar som liktydigt med bromsar, vilket jag för närvarande pysslar med på sivagnen
Haj täck å lå täck. Bysmide och balla uniballar i länkaget till fotbromsen
 
Jag har sett dom här coola Amerissarna på TV som bygger om bilar och motorcyklar.
Chip och OCC med flera, dom brukar göra nån slags plan och skriva en att göra lista på en whiteboard plus att dom har nån slags snygg skiss eller en dataanimering av det färdiga alstret.
 
Jag känner mig som en av dom stora och jobbar på samma sätt, bortsett från att jag har en ständigt föränderlig bild av projektet i skallen occh inte på papper eller i datorn. Jag har dessutom inte obegränsat med dollar och hjälp från hela Amerika bevare mig väl.
 
Vad jag däremot har är en whiteboard som jag fyller på och stryker över när det behövs, allt för att min fullmatade skalle ska få nån slags struktur.
 
Precis som i Amerika. En riktig whiteboard
 
Jag känner mig lite överlägsen gentemot snubbarna från det stora fågellandet väster om Norge. Jag kan med lätthet läsa vad det står på deras tavlor medans dom inte fattar ett skit av vad som står på min så jag behöver inte mönsterskydda något.
 
Vi hörs  / Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frun

jag är chockad

2012-11-15 @ 20:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0