En friherres privilegier.

Som friherre och herre över sin kropp och sina tankar så kan man göra lite grann som det faller en in.
Jag tillbringar mycket av min tid i garaget, men en sån här  dag när solen skiner och fåglarna kvittrar så kan man passa på att hålla sig ute. 
Det behövs ju ingen planering så det blev en spontancykling till fågeltornet vid Hovran på morgonkvisten.
Friherren betraktar fågellivet
 
Därefter blev det till att besöka kolonilotten i Silvattspark. Jag tillhör ju som bekant "Silvattsparks kolonister" där vi är ett gäng som har tillgång till ett område mitt i stan som varit ockuperat sedan 20 talet utan arrendeavtal och det funkar bra trots det.
Nu funkar fräsen bra efter en del tips av mina manliga kamrater.
 
Det roliga med det hela är att jag tillhör en av de yngre kolonisterna.
 
På eftermiddagen blev det en tur med min BMW tegelsten för att hälsa på Kalevi i Hoforstrakterna. Den mannen har alltid en massa spännande projekt bestående av högklassig trimning av KTM racers dessutom så har han bra tumme med Öhlins  så det finns alltid en del nyheter därifrån i hans grage.
Öhlins senaste styrdämpare. Modärnt och nytt så det förslår.
 
 
Ja så kan en dag i en friherres liv te sig när man kan ta dagen som den presenterar sig.
I morgon väntas regn och då ska jag grotta ner mig i garaget för att göra dom allra sista justeringarna på sivagnen.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Herr T

Såg fotoschoppat ut

2013-04-26 @ 13:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0