En Smålandstripp.

Det blev till att klä på tegelstenen med alla väskor, packpåsar, gps och en stor vattenflaska för att kompensera avdunstningen under goretex membramet.
Eftersom det är skittråkigt och obehagligt att åka motorvägar och mitträckesvägar så försökte jag mig på att åka lite småvägar delar av färden. Det är faktiskt dom små vägarna som ger lite njutning även om det emellanåt blir lite snuttar med grusväg men då är det ju bara att pruta lite på högerrullen. 
Efter en eftermiddag på blandade vägar så hamnade jag så småningom på Anderstorp Raceway occh stötte genast på massor av gamla racebekanta innan jag hann slå upp tältet.
 
Färskpotatis, matjessill och en fortfarande kall bira. Ett värdigt friherreliv. Livskvalitet!  
 
Ja visst ja det var ju MC tävling oxå. Jag surrade runt i depån och förklarade för många varför jag inte kunde delta med min färdigbyggda sivagn och fick full föståelse för mitt dilemma med maskinkort. Men det hjälper ju inte med medömkan, så snart tar jag till vinkelkapen och styckar upp den rosa skönheten i molekyler eftersom det inte är meningen att classic racing ska växa.
Det fanns en mängd Tyska sivagnar på plats och det har väl sällan skådats så många 3 hjulingar samtidigt på classic racen.
Ett collage av sköna sivagnsmotorer.  BMW, Ducati, MotoGussi, Norton, König.
 
En riktigt cool gatregad sivagnsracer.
 
2 Tyska riktga höghjulingar. Såna man sitter på och styr.
 
Den här ordningen var det på sivagnarna i mål på lördagen
 
Det såg ut som vanligt i toppen på den alltmer avsomnande förkrigsklassen. Jag har min syn på varför den så sakta tynar bort och varför jag själv föredrar att använda min Albin till annan åkning. 
 
Börje Ivarsson och Roffe Granlund. Dessa två alltid minst ett halvt varv före trean.
 
Stilstudie på 73 år unge Rolf Granlund från Långshyttan
 
Stilstudie på ännu yngre Börje Ivarsson från Gullvalla.
 
En bra veckända med en något trött röv efter 90 mil på blandade vägar men jag sover gott i tält och man gör alltid nya bekantskaper i MC sporten. Så mycket kunnande och en sån härlig gemenskap är så grymt värdefullt och upplyftande. På torsdag ska jag agera speaker på nostalgidagarna i Säter då blir det veteran mc, moppe och traktorcuising en garanterad höjdare.
En så snygg kåpa till kamdrivningen på Ducati sivagnen från Schweiz.
 
Ses vi på torsdag ? /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0